//
کدخبر: ۱۳۹۷۳۰ //

آمریکا بی توجه به اعتراض چین به تایوان سلاح می فروشد

کنگره آمریکا که پیشتر به دلیل همکاری نظامی با تایوان تحت انتقاد چین قرار گرفته است بدون توجه به این اعتراضات و انتقادها تصمیم گرفت به جزیره تایوان سلاح بفروشد.

 آمریکا بی توجه به اعتراض چین به تایوان سلاح می فروشد
به گزارش فرتاک نیوز،

تارنمای روزنامه تایپه تایمز روز یکشنبه گزارش کرد کنگره آمریکا اعلام کرده است که برنامه فروش تسلیحاتی 330 میلیون دلاری به جزیره تایوان را به پیش خواهد برد.

بخشی از تجهیزاتی که قرار است دولت آمریکا و پنتاگون به تایوان بفروشند قطعات جنگنده هایی است که ارتش آمریکا پیشتر در اختیار تایپه قرار داده است.

دولت دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا روابط بسیار نزدیک نظامی با تایوان برقرار کرده است و برای دومین بار در 18 ماه گذشته است که با تایوان معامله تسلیحاتی انجام می دهد و اعتراضات چین هم تاثیری بر این روند نداشته است.

تلاش هایی از سوی برخی اعضای سنا شد که جلوی این اتفاق گرفته شود اما نهایتا کنگره در مهلت 30 روزه ای که در اختیار داشت لایحه فروش را به تصویب رساند.

ژنرال 'وی فونگ خه' وزیر دفاع چین چند روز پیش در جریان اجلاس دفاعی و امنیتی شیانگشن در پکن به آمریکا به دلیل به خطر انداختن منطقه با نفوذ فزاینده در تنگه تایوان هشدار داد و گفت که چین یک اینچ از سرزمینش را به کسی واگذار نخواهد کرد.

در همین حال 'چویی تیانکای' سفیر چین در واشنگتن اعلام کرد که فروش تسلیحات توسط دولت آمریکا به تایوان، نمونه بارز دخالت این کشور در امور داخلی چین است.

وی گفت که دولت آمریکا در خصوص تهاجم اقتصادی چین، فرافکنی می کند چرا که واشنگتن پیشتر با فروش تسلیحات نظامی به تایوان در حریم خصوصی چین، یک جنگ تمام عیار سیاسی و نظامی را علیه چین آغاز کرده است و لذا باید منتظر تبعات این تهاجم نظامی باشد.

او در باره تشدید جنگ سرد میان واشنگتن و پکن نیز گفت که اتهاماتی که آمریکا به چین وارد می کند بی پایه و اساس است چرا که این جنگ سرد امروزه به فروش تسلیحات به تایوان به تدریج به جنگ گرم نیز تبدیل شده و می شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۳۹۷۳۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان