//
کدخبر: ۱۹۰۴۹۶ //

در اتفاقی کم‌سابقه مقامهای امنیت ملی تایوان و آمریکا با یکدیگر دیدار کردند

بر اساس اعلام دولت تایوان، مقامهای امنیت ملی ارشد آمریکا و تایوان با یکدیگر به منظور تعمیق همکاری‌هایشان دیدار کرده‌اند.

در اتفاقی کم‌سابقه مقامهای امنیت ملی تایوان و آمریکا با یکدیگر دیدار کردند
به گزارش فرتاک نیوز،

این نخستین ملاقات از این نوع میان مقامهای امنیت ملی ارشد آمریکا و تایوان در چهار دهه گذشته است که همزمان با افزایش تنش در روابط آمریکا و چین صورت گرفته است.

وزارت امور خارجه تایوان در بیانیه ای اعلام کرد، دیوید لی، مقام ارشد امنیت ملی تایوان با جان بولتون، مشاور امنیت ملی کاخ سفید در سفری به آمریکا طی ماه جاری میلادی دیدار داشته است.

خبرگزاری رسمی تایوان گزارش کرد، چنین دیداری برای اولین بار است که از زمان قطع شدن روابط دیپلماتیک رسمی آمریکا و تایوان در سال ۱۹۷۹ تا کنون انجام می‌پذیرد.

چین تایوان را یکی از استانهای خودش می‌داند و حق تصرف مجدد آن با توسل به زور در صورت لزوم را برای خود در نظر می گیرد. نشست اخیر مقامهای ارشد امنیت ملی تایوان و آمریکا احتمالا باعث خشم بیشتر پکن از واشنگتن خواهد شد.

در هفته‌های اخیر تنشهای دیپلماتیک بین دو طرف با بالا گرفتن جنگ تجاری میان آنها در ضمن مناقشه های تحریم‌های آمریکا و نمایش قدرت نظامی چین در دریای چین جنوبی بیش از پیش تشدید شده است.

تایوان نشست مذکور را نشانه‌ای از حمایت دولت ترامپ از خود تلقی می‌کند. تنشهای بین چین و تایوان نیز تشدید شده است.

بر اساس بیانیه مختصر وزارت خارجه تایوان، این نشست در جریان سفری که لی در تاریخ ۱۳-۲۱ مه به آمریکا داشت صورت پذیرفته است.

در این بیانیه تصریح شد: در طی این سفر، لی علاوه بر مقامهای دولت آمریکا با نمایندگان همپیمانهای دیپلماتیک ما دیدار کرد و طرفها بر حمایت و تعهدشان نسبت به باز و آزاد بودن منطقه هند-اقیانوسیه تاکید کردند.

اوایل ماه مه، مجلس نمایندگان آمریکا از قانونی برای حمایت از تایوان حمایت کرد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۹۰۴۹۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان