//
کدخبر: ۱۹۹۶۷۵ //

نشست اتحادیه عرب برای بررسی ایجاد مرکز آموزش نظامی مشترک نیروهای مسلح عربی

دبیرخانه اتحادیه عرب در جلسه‌ای موضوع ایجاد مرکز آموزش نظامی مشترک نیروهای مسلح عربی را بررسی کرد.

نشست اتحادیه عرب برای بررسی ایجاد مرکز آموزش نظامی مشترک نیروهای مسلح عربی
به گزارش فرتاک نیوز،

 به نقل از سایت الدیره، دبیرخانه اتحادیه عرب یکشنبه نشست مقدماتی بیست و چهارمین همایش نمایندگان هیئت‌های آموزش نیروهای مسلح عربی به ریاست دلالی مکحله محمد الشیخ دلالی، رئیس هیئت موریتانی را آغاز کرد.

حاضران در این نشست موضوع ایجاد مرکز آموزش نظامی مشترک نیروهای مسلح عربی را بررسی کردند.

در همین راستا، خلیل ابراهیم الذوادی، معاون دبیرکل و رئیس امور عربی و امنیت ملی اتحادیه عرب در این جلسه اظهار کرد، ظرف مدت ۱۱ روز بررسی جامعی از نیروهای مسلح عربی انجام و گزارشی در این باره تهیه خواهد شد که به امر هماهنگی، تکامل و رسیدن به اهداف مورد نظر درباره تقویت اقدام مشترک نیروهای مسلح عربی کمک می‌کند.

الذوادی افزود: اهمیت این بررسی‌ها در ضرورت آموزش نظامی مشترک نیروهای عربی است که هدف از آن تعیین زمینه‌های آموزش نظامی مشترک بر اساس چالش‌ها و تهدیدات پیش روی جهان عرب است.

وی همچنین تأکید کرد که مشارکت هیئت‌های عربی در نشست امروز دلیلی بر عزم کشورهای عربی برای تقویت پیوندهای همکاری، هماهنگی و تبادل اطلاعات و تجربیات در زمینه‌های مختلف و اطلاعات نظامی است.

دلالی نیز در سخنرانی خود در ابتدای این نشست بر اهمیت بررسی‌ها برای ایجاد مرکز آموزش نظامی مشترک نیروهای مسلح عربی تأکید کرد.

وی افزود: این بررسی‌ها در این دوره دشوار عربی و بین‌المللی یک جهش کیفی برای نیروهای مسلح عربی به شمار می‌رود، چراکه در جریان این آموزش‌ها دانش‌ها و تخصص‌هایی به این نیروها افزوده خواهد شد که در مواجهه با چالش‌های مختلف و تهدیدات امنیت ملی عربی سهیم خواهند بود.

در جریان این نشست همچنین ریاست همایش نمایندگان هیئت‌های آموزش نیروهای مسلح عربی از عبدالکریم ابورک، رئیس دوره بیست و سوم این همایش و رئیس هیئت مراکش گرفته و به موریتانی تحویل داده شد.

نتایج بررسی‌ها برای ایجاد مرکز آموزش نظامی مشترک نیروهای عربی در بیست‌وچهارمین دور همایش نمایندگان هیئت‌های آموزش نیروهای مسلح عربی که قرار است نوامبر آتی در مقر اتحادیه عرب برگزار شود، ارائه خواهد شد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۹۹۶۷۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان