//
کدخبر: ۱۹۹۲۸۲ //

اعضای ناتو علیه ترامپ متحد شدند

دبیر کل ناتو از توافق وزیران دفاع کشورهای عضو پیمان آتلانتیک شمالی برای مواجهه با تهدید امنیت اروپا توسط روسیه خبر داد.

 اعضای ناتو علیه ترامپ متحد شدند
به گزارش فرتاک نیوز،

 «ینس استولتنبرگ» دبیر کل ناتو با اعلام این مطلب در ادامه گفت: وزرای دفاع کشورهای عضو پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) توافق کرده اند تا در مواجهه با تهدید امنیت اروپا توسط روسیه، اقدام متقابل دفاعی را در مورد این کشور انجام دهند.

دبیرکل ناتو پس از پایان نشست مجمع ناتو- روسیه اعلام کرد که مساله اوکراین، پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد، شفافیت و کاهش ریسک، موضوع‌های اصلی مطرح شده در این نشست بودند.

دبیرکل ناتو با تاکید بر اینکه همزمان با افزایش تنش‌ها گفتگوهای دوجانبه اهمیت دو چندانی پیدا می‌کند، گفت که متاسفانه با وجود حصول توافق میان اعضاء در مورد اهمیت پیمان به مخاطره افتاده منع توسعه موشک‌های هسته‌ای میان‌برد، برای تامین امنیت هیچ نشانه‌ای از بهبود اوضاع مشاهده نمی شود و زمان هم به سرعت در حال سپری شدن است.

استولتنبرگ سپس تصریح کرد: ظاهراً باید برای جهان بدون پیمان منع توسعه موشک‌های هسته‌ای میان‌برد آماده شویم که دارای امنیت پایدار کمتری خواهد بود.

دبیرکل ناتو توضیح داد که وزرای دفاع کشورهای عضو تاکید کرده‌اند که در صورت شکست مذاکرات برای حفظ روسیه در این پیمان، تقویت سیستم دفاع هوایی و اطلاعاتی اعضا به سرعت در دستور کار قرار گیرد و همچنین مجوز افزایش تمرین‌های نظامی مشترک اعضاء و افزایش استفاده از سلاح‌های متعارف مدرن را نیز صادر خواهند کرد.

در مقابل «ولادیمیر جباروف»، معاون مجمع ناتو- روسیه در واکنش به اظهارات دبیر کل ناتو گفت که در کشورش به اقدامات اعضاء ناتو در استقرار سامانه‌های دفاع موشکی قطعاً واکنش نشان خواهد داد.

نزدیک به هشت ماه پیش دونالد ترامپ ، رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرده که با وجود تلاش روسیه و چین برای تولید و توسعه موشک‌های هسته‌ای کوتاه برد و میان برد، ادامه تعهد یک جانبه آمریکا به پیمان قدیمی این کشور با روسیه، منطقی نیست.

بر همین اساس آمریکا قصد دارد در تاریخ دوم ماه آگوست از این پیمان خارج شود. اقدامی که روسیه اعلام کرده که با واکنش متقابل این کشور مواجه خواهد شد.

پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد در دسامبر ۱۹۸۷ میلادی بین رونالد ریگان، رئیس جمهور آمریکا و میخائیل گورباچف، رهبر وقت اتحاد جماهیر شوروی امضا شد و شش ماه پس از آن اجرایی شد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: افکارنیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۹۹۲۸۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان