//
کدخبر: ۱۹۸۷۰۸ //

اهداف پشت پرده رژیم صهیونیستی از حملات اخیر به سوریه

رژیم صهیونیستی طی تجاوزات هوایی اخیر خود به مناطق دمشق و حمص موجب شهادت چند غیر نظامی شد. تل‌آویو اهداف مختلفی از این حملات دارد.

 اهداف پشت پرده رژیم صهیونیستی از حملات اخیر به سوریه
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از پایگاه خبری العهد، چهار شهید از جمله یک خانواده کامل، نتیجه تجاوزات اخیر رژیم صهیونیستی در روستاهای دمشق و حمص است. دفاع هوایی سوریه، برخی از موشک‌هایی که از عمق سرزمین‌های اشغالی در جولان و آسمان لبنان پرتاب شده بودند را دفع کردند. این تجاوزات چند روز بعد از اظهارات بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره اهداف رژیم اشغالگر در مقابله با سوریه و حزب الله صورت گرفت.

خالد سرحان نویسنده و تحلیلگر سوری در گفتگوی خود با پایگاه خبری العهد اعلام کرد که تلاش دشمن صهیونیستی برای عادی سازی روابط دیپلماتیک خود با کشورهای عربی مسئله پوشیده ای نیست.

سرحان تاکید کرد که حملات و موشک های صهیونیستی که روستاهای دمشق و حمص را هدف گرفت و منجر به افزایش تعداد شهدا از میان غیرنظامیان و نظامیان و نیز آسیب به سایرین شد، تنها یک رشته از سلسله تجاوزات رژیم اشغالگر بود که همچنان از زمان پیوستن رژیم صهیونیستی به حملات ضد سوریه در سال 2013 که مرکز تحقیقات علمی در منطقه جمرایا در یکی از روستاهای دمشق را هدف گرفت متوقف نشده است.

 این نویسنده سوری اظهار کرد که رژیم صهیونیستی از آسمان لبنان به عنوان چتر حملات موشکی خود استفاده می کند و برای این کار چهار دلیل اصلی دارد: اول اینکه اجرای حملات موشکی از این منطقه آسان است، دوم تلاش می کند با این کار، حزب الله را به منظور رونمایی از موشک های پیشرفته ای که سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله در مصاحبه اش با شبکه المیادین در سال 2019 از آن صحبت کرده بود، تحریک کند. سرحان ادامه داد که دلیل سوم این اقدام رژیم صهیونیستی تسلط فرماندهی نظامی رژیم اشغالگر بر خطر هدف قرار گرفتن دمشق از آسمان سوریه به ویژه پس از اصابت آن توسط دفاع هوایی سوریه در فوریه 2018 است. تحلیلگر سوری اشاره کرد که ارتش رژیم صهیونیستی تلاش می کند تا همه توان خود را برای جداکردن گروه های محور مقاومت به کار گیرد.

طبق گزارش های سرحان در مصاحبه با العهد، دشمن صهیونیستی با هدف قرار دادن غیرنظامیان سوریه می خواهد این کشور را تحت فشار قرار دهد تا آنچه را که نیکولای پاتروشیف مشاور امنیت ملی روسیه و جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریکا در نشست سه جانبه قدس در بحث پیرامون آینده سوریه و سرنوشت نیروهای خارجی در آن توافق کردند، بپذیرد.

می توان گفت که حمله های رژیم صهیونیستی به اقدامات میدانی ارتش سوریه مربوط می‌شود. این به معنای آن است که این حملات تا آزادسازی ادلب و شمال حلب از گروه های تروریستی افراطی و نیز شرق فرات، تنف، منبج و اردوگاه رکبان و مناطق مجاور و بازگشت کامل آنها به دولت سوریه هرگز متوقف نخواهد شد. نویسنده و تحلیلگر سوری همچنین در پایان گفتگوی خود با العهد تصریح کرد که سامانه موشک های اس 300 در مرحله آزمایش است و آینده باید زمان پایان دادن به تجاوزات رژیم صهیونیستی و یا هر دشمن خارجی دیگری در سوریه باشد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۹۸۷۰۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان