//
کدخبر: ۱۹۸۵۶۴ //

استقرار سامانه آجیس ژاپن خطری برای کل منطقه است

کره شمالی با بیان اینکه استقرار سامانه‌های موشکی آجیس از سوی ژاپن خطری جدی برای کل منطقه است اعلام کرد توکیو می کوشد با استقرار این سامانه موشکی، کشورهای دیگر را تهدید کند.

استقرار سامانه آجیس ژاپن خطری برای کل منطقه است
به گزارش فرتاک نیوز،

روزنامه «رودونگ سینمون» ارگان حزب حاکم کار در کره شمالی روز چهارشنبه در مطلبی نوشت که برنامه ژاپن برای بکارگیری سامانه‌های دفاعی موشکی آمریکا در این منطقه نه فقط برای شبه جزیره کره بلکه برای کشورهای فرامنطقه ای چون روسیه و چین خطرناک است.

این نشریه از ژاپن به عنوان یک غده سرطانی برای کل منطقه یاد کرده است که در اندیشه تبدیل شدن به یک قدرت بلامنازع نظامی برای تجاوز به دیگر کشورها است.

خبرگزاری کره شمالی هم خطر ژاپن را برای صلح و ثبات منطقه گوشزد کرده و هشدار داده است توکیو به دنبال بسط قدرت نظامی خود در کل منطقه آسیای شمال شرقی است.

این گزارش تاکید می‌کند که همه شواهد نشان می‌دهد که ژاپن برای تبدیل شدن به یک قدرت نظامی تلاش می‌کند این کشور می‌خواهد کل منطقه را زیر یوغ ساختار نظامی خود قرار دهد.

این گزارش‌ها در شرایطی منتشر می‌شود که ژاپن می‌گوید با توجه به بهبود روابط آمریکا و کره شمالی و دیدار سوم سران این دو کشور، می‌خواهد به طور مستقیم با کره شمالی وارد گفت و گو شود.

«وانگ یی» وزیر خارجه چین به دنبال دیدار سران آمریکا و کره شمالی در مرز واقعی دو کره گفت که پکن خواستار کاهش تدریجی تحریم‌های آمریکا علیه کره شمالی است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۹۸۵۶۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان