//
کدخبر: ۱۹۷۳۶۰ //

عربستان به لاک دفاعی پناه برده/موشک‌ها تل‌آویورا هدف قرار می‌دهند

«خالد الجیوسی» نویسنده و تحلیل گر فلسطینی تاکید کرد که شدت گرفتن عملیات اخیر یمنی ها باعث شده تا ائتلاف متجاوز سعودی از حالت حمله به لاک دفاعی خود پناه ببرد.

عربستان به لاک دفاعی پناه برده/موشک‌ها تل‌آویورا هدف قرار می‌دهند
به گزارش فرتاک نیوز،

 شدت گرفتن دور جدید حملات موفقیت آمیز نیروهای مقاومت یمن علیه مواضع متجاوزان در خاک این کشورها باعث شده تا تحولات یمن وارد فاز جدیدی شود.

یمنی‌ها در چندین نوبت طی عملیات بی سابقه فرودگاه‌های عربستان و برخی مواضع امارات را هدف حملات پهپادی خود قرار داده اند که این مسأله بیانگر افزایش توان و قدرت نظامی نیروهای یمنی از یک سو و ناتوانی نظامی سعودی‌ها و اماراتی‌ها برای دفاع از خود از سوی دیگر است.

در همین رابطه «خالد الجیوسی» نویسنده و تحلیل گر فلسطینی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری مهر تاکید کرد: این مسأله که نیروهای یمنی از حالت دفاع به حالت حمله درآمده اند اصلاً مسأله ساده ای نیست چرا که ائتلاف متجاوز سعودی مدعی آن است که تمام تجهیزات نظامی جنبش انصارالله را از بین برده است و امروزه بعد از چهار سال این نیروها اقدام به حمله به اهداف حیاتی مانند فرودگاه‌های عربستان می‌کنند و این حملات با استفاده از موشک‌هایی انجام می‌شود که عربستان آنها را ابتدایی می‌خواند. در این مرحله شاهد برجای ماندن مجروحان هستیم و ممکن است در آینده این حملات کشته نیز برجای بگذارد. هدف نیروهای یمنی هدف قرار دادن غیر نظامیان نیست.

وی در ادامه افزود: یمنی‌ها به مرحله مقابله به مثل رسیده اند. عربستان باید به چگونگی توقف این حملات فکر کند چرا که کم کم از حالت حمله به حالت دفاعی تبدیل می‌شود. به هیچ عنوان نمی‌توان گفت که حملات جنبش انصارالله به مثابه تجاوز و جنایت جنگی است و این حملات بعد از یک صبر ۴ ساله در برابر تجاوزات عربستان صورت می‌گیرد.

این تحلیل گر فلسطینی تصریح کرد: آنچه که خنده دار است این است که عربستان بعد از شوک وارده به دنبال هدف قرار گرفتن فرودگاه ابها اعلام کرد که مجروحان در همان جا معالجه شده و نیاز نشد تا به بیمارستان منتقل شوند و به این مسأله افتخار می‌کرد!

الجیوسی در ادامه تأکید کرد: عربستان با انتشار تصاویری اصرار داشت بگوید فعالیت فرودگاه مذکور متوقف نشده است این حجم از تلاش برای نشان دادن اینکه اتفاقی نیافتاده خود بیانگر آن است که عربستان خود را در برابر یک کشور بزرگ می بیند و به صورت ضمنی به قدرتمند بودن آن اذعان دارد.

وی افزود: مقامات سعودی و اماراتی انتظار این موج از عملیات یمنی‌ها را در واکنش به تجاوزات آنها نداشتند به ویژه آنکه در ابتدای آغاز تجاوز به یمن پیش بینی کرده بودند تنها طی چند هفته جنبش انصارالله را از بین ببرند اما اکنون باید این صحنه را متصور باشیم که یک موشک به اماکن گردشگری دبی اصابت می‌کند. هیچ چیز برای این کشورها بدتر از آن نیست که تبدیل به مناطق ناامن شوند.

الجیوسی در خصوص گفتگوی اخیر محمد بن سلمان ولی عهد عربستان با الشرق الاوسط گفت: بن سلمان هم چنان از آزاد سازی یمن سخن می‌گوید اما این تصور با عملیات موشکی یمنی‌ها علیه مواضع عربستان تغییر خواهد کرد.

وی افزود: در صورت افزایش دقت موشک‌های یمنی، عربستان و امارات چیزهای بیشتری برای از دست دادن دارند. اگر موشک‌های یمنی می‌توانند اراضی اشغالی را هدف قرار دهند پس موشک‌های ایران و حزب الله چه قدرتی دارند. این همان پیامی است که چه بسا تنها دشمن صهیونیستی آن را درک کند. اگر جنگی با ایران دربگیرد موشک‌های تمام هم پیمانان آن تل آویو را هدف قرار می‌دهند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۹۷۳۶۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان