//
کدخبر: ۱۹۷۱۶۶ //

روایت سخنگوی موگرینی پیرامون موضع اروپا درباره «اینستکس»

سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به تشریح موضع اروپا درباره «اینستکس» پرداخت.

روایت سخنگوی موگرینی پیرامون موضع اروپا درباره «اینستکس»
به گزارش فرتاک نیوز،

به دنبال موضع گیری های اخیر فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره ساز و کار مالی اینستکس، خبرنگار یورونیوز در بروکسل «مایا کوسیانسیچ» سخنگوی موگرینی گفتگو کرد.

سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در پاسخ به خبرنگار یورونیوز در این باره گفت: پیش تر موگرینی در این باره به طور کامل پاسخ داده است. بصورت شفاف و صریح بارها توضیح داده شده است که (اتحادیه اروپا) همه تلاشش را برای حفظ برجام و اجرای کامل تعدات طرفین به کار خواهد بست. ما هم چنان از ایران می خواهیم تا به تعهداتش در قبال برجام پایبند بماند. فدریکا موگرینی دیروز بسیار روشن و صریح گفت که ما در برهه ای سخت و بحرانی قرارگرفته ایم؛ اما تمام تلاشمان بر حفظ برجام متمرکز است و بزودی روز جمعه در وین اتریش نمایندگان ایران و کشورهای باقی مانده در برجام با حضور هلگا اشمید معاون دستگاه سیاست خارجی اتحادیه اروپا جلسه ای برگزارخواهندکرد (نشست کمیسیون مشترک برجام). بنابراین فکر نمی کنم در این باره موضع ما تغییر کرده باشد.

خبرنگار پاکستانی هم از سخنگوی اتحادیه اروپا درباره زمان عملیاتی شدن اینستکس پرسید و از وی خواست تا توضیح بدهد درصورت عملیاتی شدن این ساز و کار، آیا اصولاً فرصتی برای فروش و صادرات نفت ایران وجود خواهد داشت؟

«مایا کوسیانسیچ» در پاسخ به این سوال گفت: ساز و کار ویژه مالی بین اتحادیه اروپا و ایران- اینستکس- پیشرفت زیادی داشته است و اروپا آنرا تقویت می کند. ۳ کشور امضاکننده برجام یعنی انگلیس، آلمان و فرانسه با حمایت بقیه کشورهای عضو اتحادیه اروپا از این سازوکار حمایت می کنند. نمی توانم زمان مشخصی برای اجرایی شدن اینستکس بیان کنم؛ اما بصورت شفاف و صریح بارها گفته ایم که می خواهیم به زودی نتیجه اینستکس را داشته باشیم و می دانیم که اینستکس یکی از مهم ترین تعهدات ما برای حفظ برجام در قبال ایران است. امیدواریم که در چنین چارچوبی ایران هم به متعهد و پایبند به مفاد توافق هسته ای بماند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: مهر
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۹۷۱۶۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان