//
کدخبر: ۱۹۰۵۵۸ //

توافق اردن و امارات برای حمایت از نیروهای تحت امر خلیفه حفتر

یک منبع سیاسی اردنی گفت، حمایت امارات و اردن از نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی موجب شده است فرمانده این نیروها به صورت پنهانی به این دو کشور سفر کند. همچنین به نظر می‌رسد یک درگیری جدیدی پس از عیدفطر در انتظار لیبی است.

توافق اردن و امارات برای حمایت از نیروهای تحت امر خلیفه حفتر
به گزارش فرتاک نیوز،

 به نقل از روزنامه روزنامه فرامنطقه‌ای رای‌الیوم، یک منبع سیاسی اردنی گفت، پس از اینکه اردن و امارات بر سر حمایت از نیروهای ارتش مستقر در شرق لیبی تحت رهبری خلیفه حفتر و درگیری‌های کنونی این ارتش برای کنترل طرابلس توافق کردند، به یکدیگر نزدیک شدند. حضور رئیس ستاد نیروهای مسلح اردن در میان هیئتی که عبدالله دوم، پادشاه این کشور را در ابوظبی و نشست اردن - امارات همراهی می‌کند، موید این مساله است. به نظر می‌رسد، دو طرف رایزنی کرده و بر سر همکاری نظامی در لیبی توافق کرده‌اند.

سیاست‌مداران معتقدند، اردن تجربه بالایی در در عملیات نظامی به ویژه در لیبی دارد.

اردن و امارات در زمان مشارکت نیروهای اردن در آزادسازی پادگان العزیزیه و برقراری امنیت در حوزه دریای مدیترانه پس از برکنار معمر القذافی، دیکتاتور لیبی همکاری داشتند.

به نظر می‌رسد، توافق نظامی میان امارات و اردن در حمایت از نیروهای حفتر موجب شده است که وی چند روز پیش غیرعلنی و محرمانه به امان، ابوظبی و قاهره سفر فوری داشته باشد.

در حاشیه دیدار پادشاه اردن با محمد بن زاید، ولیعهد ابوظبی امضای توافق‌نامه‌های نظامی اعلام شد. توافقنامه‌هایی که با نظارت آموزشی بر نیروهای حفتر و هماهنگی با وزارت دفاع وابسته به نیروهای ارتش ملی لیبی در ارتباط است. مساله به همان اندازه که به ارسال تجهیزات و مهمات نظامی و نیز حمایت سیاسی، حمایت از برنامه‌های آموزشی به ویژه در زمینه‌ جنگ‌های چریکی مربوط است، به اعزام نیروها ربطی پیدا نمی‌کند.

طرف اردنی معامله‌ای انجام داده که براساس آن مکانیزم‌های زرهی ساخت داخل را در کنار تجارب اردن به نیروهای حفتر تحویل بدهد.

پیش‌بینی‌ها از افزایش قریب الوقوع سطح هماهنگی برای کمک به تصمیم نظامی مستقیم در قالب یک تلاش جدید پس از تعطیلات عید فطر حکایت دارند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۹۰۵۵۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان