//
کدخبر: ۱۸۵۸۱۲ //

دولت توافق ملی لیبی مفقود شدن هواپیمای خود را تکذیب کرد

دولت توافق ملی لیبی اخباری مبنی بر مفقود شدن هواپیمای وابسته به این دولت را رد کرد.

دولت توافق ملی لیبی مفقود شدن هواپیمای خود را تکذیب کرد
به گزارش فرتاک نیوز،

 به نقل از الیوم السابع، سخنگوی نیروهای وابسته به دولت توافق ملی لیبی گفت، هیچ یک از هواپیماهای این دولت گم نشده است و نیروهای ارتش تحت رهبری خلیفه حفتر تلاش دارند شکست‌های خود را از طریق پیروزی رسانه‌ای جبران کنند.

وی اظهارات حفتر درباره این هواپیما را دروغ خواند و گفت، او تلاش می‌کند تور اروپایی ریاست دولت توافق ملی را مشوش کند و از طرفی هم این اقدام نیروهای حفتر همزمان با گزارش محرمانه کارشناسان سازمان ملل پیرامون دست داشتن امارات در حمایت از حفتر  در حمله پهپادها به طرابلس؛ مقر دولت توافق صورت گرفته است.

گزارش‌های رسانه‌ای حاکی از آن هستند که نیروهای حفتر هواپیمای دولت توافق ملی را در جریان حمله به پایگاه‌های ارتش حفتر در جنوب طرابلس هدف گرفتند. رسانه جنگی وابسته به ارتش ملی لیبی تصاویری را از شخصی منتشر کرد که گفته شده خلبان این هواپیما و مزدور پرتغالی بوده که پس از سرنگون کردن هواپیما توسط ارتش مستقر در شرق بازداشت شده است.

لیبی از زمان سقوط نظام معمر القذافی، دیکتاتور این کشور در سال ۲۰۱۱ غرق در بی‌ثباتی بوده و در پی حمله نیروهای حفتر در چهارم آوریل به طرابلس شاهد درگیری‌های خونین است. دولت توافق ملی و نیروهای ارتش مستقر در شرق یکدیگر را به کمک گرفتن از مزدوران بیگانه و استفاده از حمایت نظامی ارائه شده از سوی گروه‌های خارجی متهم می‌کنند.

ارتش تحت امر حفتر در صفحه فیسبوک خود نوشت، ارتش جنگنده نوع "میراژ اف ۱" را در ۷۰ کیلومتری جنوب طرابلس سرنگون کرد.

همچنین تصاویر و فیلم‌هایی در شبکه‌های مجازی از خلبان این هواپیما در حالی که آغشته به خون است، منتشر شده است. یک فیلم کوتاه نشان می‌دهد که یکی از نیروهای حفتر به زبان انگلیسی از خلبان بازداشت شده می‌پرسد آیا تو نظامی هستی و او پاسخ می‌دهد که نه، بلکه غیرنظامی است. در یک فایل ویدئویی دیگر که پایگاه نزدیک به حفتر آن را منتشر کرده، آمده است، خلبان ۲۹ ساله خود را اهل پرتغال معرفی می‌کند و در پاسخ به سوالاتی پیرامون ماموریتش در لیبی می‌گوید، از او خواسته‌اند در چارچوب "قرارداد مدنی" جاده‌ها و پل‌ها را تخریب کند.

در  این راستا، وزارت دفاع پرتغال در پاسخ به سوال خبرگزاری فرانسه تصریح کرد، هیچ یک از خلبانان نیرو هوایی پرتغال مفقود نشده و نیروی هوایی این کشور در حال حاضر ماموریتی در لیبی نداشته و "میراژ اف۱" در میان ناوگان هوایی پرتغال وجود ندارد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۸۵۸۱۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان