//
کدخبر: ۱۸۳۶۳۵ //

طرف سومی در تحویل عناصر داعش به بغداد نقش دارد

مشاور نظامی و رسانه‌ای وزارت دفاع عراق گفت که طرف سومی در مسأله تحویل عناصر داعش از نیروهای سوریه دموکراتیک نقش داشته است.

طرف سومی در تحویل عناصر داعش به بغداد نقش دارد
به گزارش فرتاک نیوز،

محمد العسکری، مشاور نظامی و رسانه‌ای وزارت دفاع عراق در گفت‌وگو با شبکه روسیا الیوم اظهار داشت: هیچ‌گونه هماهنگی غیردولتی مستقیم با نیروهای سوریه دموکراتیک وجود ندارد. این نیروها جزئی از ائتلاف بین‌المللی و مورد حمایت واشنگتن هستند و عراق نیز جزئی از این ائتلاف به شمار می‌رود و به عبارت دیگر یک همکاری غیرمستقیم میان عراق و این نیروها وجود دارد.

العسکری هویت طرف سوم در تحویل عناصر بازداشت شده داعش از نیروهای سوریه دموکراتیک را فاش نکرد.

وی افزود: عراق معتقد است که عناصر داعش توسط نیروهای غیرنظامی (قسد) بازداشت شده‌اند و بهتر است که این عناصر در داخل عراق محاکمه شوند و بازداشت آنها بسیار بهتر از این است که به خاطر دریافت اموال رها شوند و یا اینکه به مانند بمب زماندار به داخل عراق و یا مناطق دیگر در سراسر جهان فرار کنند و هر فردی که با این سبک و دیدگاه مخالف است دچار اشتباه شده و چراکه علاج واقعه پیش از وقوع باید کرد.

العسکری درباره تحولات در مرزهای مشترک عراق و سوریه نیز گفت: گروه‌های تروریستی در برخی از مناطق فعالیت می‌کنند و این نتیجه اوضاع سوریه است و به دلیل وجود مرزهای طولانی میان دو کشور و قابل عبور بودن مناطق مرزی مختلف، هر اتفاقی که در این کشور رخ دهد به شکل قابل توجهی بر عراق نیز تأثیر می‌گذارد به همین دلیل ما طرف عراقی را امن می‌کنیم اما مشکل طرف دیگر است.

این مقام عراقی ادامه داد: در آنجا نیروهای ارتش سوریه حضور ندارند بلکه نیروهای قسد و ائتلاف بین‌المللی مستقر هستند و این خلل موجود در داخل مرزهای سوریه بر ما تأثیر می‌گذارد و ما هزینه آن را می‌پردازیم.

وی تأکید کرد: عملیات تروریستی اخیر در عراق توسط عناصر داعشی انجام شد که از سوریه به عراق فرار کرده بودند و قصد تشکیل و سازماندهی دوباره نیروهای خود در داخل عراق را داشتند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۸۳۶۳۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان