//
کدخبر: ۱۸۴۸۵۵ //

وزارت دفاع عراق: بغدادی قید "خلافت" را زده و قصد انتقام دارد

وزارت دفاع عراق در واکنش به آفتابی شدن اخیر سرکرده داعش، تأکید کرد که این آفتابی شدن بیانگر آن است که این گروه تروریستی استراتژی اصلی خود را از دست داده و به دنبال انتقام و آغاز جنگ فرسایشی است.

وزارت دفاع عراق: بغدادی قید "خلافت" را زده و قصد انتقام دارد
به گزارش فرتاک نیوز،

 به نقل از روزنامه سعودی ایلاف، محمد العسکری، مشاور رسانه‌ای وزارت دفاع عراق در سخنانی در واکنش به ظهور کم سابقه اخیر ابوبکر بغدادی، سرکرده گروه تروریستی داعش در یک ویدیو عنوان کرد: بغدادی در مکانی ظاهر شد که به نظر می‌رسد در زیر زمین باشد و پرده‌هایی بر دیوار نصب شده بود تا زوایای مکانی که وی در آن به سر می‌برد، پنهان بماند.

وی افزود: اینگونه به نظر می‌رسد که مکان این فیلم دور افتاده و مخفی باشد و این ویدیو سه بار مونتاژ شده بود و تلاش زیادی برای اینکه ویدیوی مذکور به بهترین شکل ارائه داده شود، به عمل آمده بود.

العسکری ادامه داد: ظهور اخیر بغدادی بیانگر این مسأله است که داعش استراتژی اصلی خود؛ یعنی برپایی یک حکومت و خلافت را از دست داده است و با حمله به مقرهای نظامی، اقتصادی و اهداف لجستیک به دنبال انتقام و جنگ فرسایشی است.

این مقام عراقی گفت: در این ویدیو به خوبی مشخص است که سرکرده داعش نسبت به شکست‌های بزرگ این گروه متعجب شده است، چراکه بسیاری از سرکرده‌های شکست خورده آن در جنگ‌های مختلف از نقش او و او سوال می‌کنند آن هم بعد از اینکه اکثر سرکردگانش کشته شده و اکثر آنها گریختند و این اعتراف خود در این ویدیو است. تمام این دلایل باعث شد که وی در این ویدیو طولانی ظاهر شود.

وی ادامه داد: فرد ناظر بر ضبط این ویدیو با سه بار مونتاژ کردن این ویدیو و یا حتی بیشتر تلاش کرده تا به هر شکل ممکنی برخی از کلمات را سانسور کند و همین مسأله بیانگر آن است که در این ویدیو کلمات و اعتراف‌هایی وجود داشته که اصرار در منتشر نشدن آن داشته‌اند، چراکه این صحبت‌ها مربوط به بیعت شکنی و عدم ثبات در نبرد و همچنین فرار از میدان‌های جنگ بوده است.

مشاور رسانه‌ای وزارت دفاع عراق در ادامه تصریح کرد: اذعان به شکست در صحبت‌ها و لحن آرام وی واضح و آشکار است و او همچنین در اظهاراتش به موضوع انتقام جنگشان در عراق، شام و مناطق دیگر پرداخت.

العسکری تأکید کرد: اما مهمترین بخش اظهارات بغدادی صحبت‌های وی درباره استراتژی آینده داعش یعنی "جنگ فرسایشی" است، طوری که سرکرده داعش در سخنانش خواستار حمله به مقرهای نظامی، اقتصادی و اهداف لجستیک شد و گفت: "نبرد ما جنگ فرسایشی و مقابله با دشمن است. جهاد همچنان ادامه دارد و متوقف نشده است." این اظهارات بیانگر آن است که بغدادی نسبت به تداوم خلافت ادعایی ناامید شده و به جنگ تروریستی به شکل جنگ فرسایشی ادامه می‌دهد.

این مقام عراقی در پایان خاطرنشان کرد: اگرچه اظهارات اخیر بغدادی یک پیام تشویقی و حمایتی از اطرافیان وی به شمار می‌رود اما ظاهر بدبختانه، ریش سفید بلند که حنا دارد و پوشش سیاه روی سرش و همچنین نشستن وی روی زمین در مقایسه با سخنرانی وی در مسجد جامع النوری در موصل در سال ۲۰۱۴ که به بهترین شکل ظاهر شده بود به خوبی بیانگر این مسأله است که وی همه چیز را از دست داده است.

رهبر گروه تروریستی داعش دوشنبه گذشته و بعد از حدود پنج سال برای اولین بار در یک ویدیو ظاهر شد و این اولین ویدیو از سرکرده داعش بعد از سخنرانی او در مسجد جامع النوری در موصل در سال ۲۰۱۴ میلادی به‌شمار می‌رود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۸۴۸۵۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان