//
کدخبر: ۱۹۰۱۰۶ //

آسانژ: همه باید در جایگاه من قرار بگیرند

جولیان آسانژ، بنیانگذار ویکی‌لیکس با تاکید بر تلاشش برای حقیقت، تاکید کرد: همه باید در جایگاه من قرار بگیرند.

آسانژ: همه باید در جایگاه من قرار بگیرند
به گزارش فرتاک نیوز،

 نامه جولیان آسانژ، بنیانگذار ویکی‌لیکس که چندی پیش بازداشت شد و اکنون در زندان به سر می‌برد، عنوان کرد: من از تمام توانایی‌های دفاع از خود محروم و منزوی شدم. من نه لپ‌تاب، نه اینترنت نه کامپیوتر و نه کتابخانه‌ای دارم. اگر حتی دسترسی داشته باشم، نیم ساعت در یک هفته است.

آسانژ در یازدهم ماه آوریل بعد از رد پناهندگی سیاسی وی توسط اکوادور به وسیله پلیس انگلیس از سفارت اکوادور در لندن خارج و بازداشت شد.

در حال حاضر او در زندان بلمارش در جنوب لندن در حبس به سر می‌برد.

وی در این نامه نوشت: من اکنون با قاتلان محاصره شده‌ام. اما زمانی که بتوانم بخوانم، حرف بزنم و از خود، ایده‌ها و مردمم دفاع کنم، آزاد هستم. همه انسانها باید جای من را بگیرند. دولت آمریکا و عوامل این کشور از حقیقت آزادی و عدالت متنفر هستند و می‌خواهند مرا تحویل گرفته و بکشند. آنها نمی‌خواهند اجازه دهند که مردم حقیقت را بشنوند؛ حقایقی که من به خاطرش بزرگترین پاداش‌ها را در روزنامه‌نگاری برنده شدم و هفت بار نامزد جایزه صلح نوبل شدم.

آسانژ اضافه کرد: این حقایق در نهایت همه آن چیزی است که ما داریم.

این نامه در حالی منتشر شده است که وزارت دادگستری آمریکا ۱۷ اتهام تازه را علیه یکی وی دادگاه ارائه کرده است. وزارت دادگستری آمریکا فاش کرده آسانژ احتمالا با مجازات حبسی که به ۱۷۵ سال می‌رسد، روبه‌رو خواهد شد.

جولیان آسانژ که در بریتانیا زندانی است، در انتظار حکم دادگاه درباره درخواست استرداد از سوی آمریکاست. اتهامات تازه علیه آسانژ به دریافت اسامی منابع محرمانه و انتشار آنها ارتباط دارد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۹۰۱۰۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان