//
کدخبر: ۱۷۹۸۶۷ //

تاکید پارلمان انگلیس به دولت برای استرداد آسانژ به سوئد

بیش از ۷۰ عضو پارلمان انگلیس با امضای طوماری به دولت این کشور تاکید کردند تا بابت این مساله اطمینان حاصل کند که موسس وبسایت افشاگر ویکی لیکس در صورت درخواست سوئد، به این کشور مسترد شود.

تاکید پارلمان انگلیس به دولت برای استرداد آسانژ به سوئد
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از خبرگزاری پرس اسوسیشن، جولیان آسانژ، مؤسس وب سایت افشاگر ویکی لیکس با اتهامات آزار و سوءاستفاده جنسی در سوئد روبروست.

اعضای پارلمان انگلیس در این پیام که در توئیتر به اشتراک گذاشتند، آورده‌اند: ما درخواست داریم تا هر آنچه که لازم است برای اطمینان حاصل کردن از استرداد آسانژ به سوئد در صورت درخواست این کشور، انجام شود. این می‌تواند یک تحقیقات رسمی درباره اتهام آزار جنسی علیه آسانژ باشد که برای آن دادگاهی صورت می‌گیرد. ما فرض بر گناهکار بودن او نداریم اما بر این باوریم که این روند باید صورت گیرد و شکایتی که صورت گرفته باید در دادگاه مطرح و رسیدگی شود. اتهام آزار جنسی یک بازه محدود دارد که در اوت ۲۰۲۰ منقضی می‌شود.

جولیان آسانژ، مؤسس سایت افشاگر ویکی‌لیکس که هفت سال در سفارتخانه اکوادور در لندن پناه گرفته بود، سرانجام پنج‌شنبه گذشته به زور از این ساختمان دیپلماتیک بیرون کشیده و بازداشت شد. او پس از انتقال به بازداشتگاه پلیس متروپولیتن لندن، از سوی آمریکا به توطئه برای هک یک شبکه محرمانه کامپیوتری پنتاگون متهم شد.

آسانژ متهم است که با همکاری چلسی منینگ، تحلیلگر اطلاعاتی وقت ارتش آمریکا در مارس ۲۰۱۴ قصد ورود به این شبکه وزارت دفاع آمریکا را داشته است تا به اسناد محرمانه برسد. آمریکا تأیید کرده است که خواستار استرداد آسانژ از انگلیس خواهد شد و همین کافی بود تا به سرعت نگرانی‌هایی درباره صیانت از حقوق روزنامه‌نگاران طبق متمم اول قانون اساسی آمریکا ایجاد شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۷۹۸۶۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان