//
کدخبر: ۱۸۴۰۳۲ //

حزب الله لبنان تاکید کرد؛ امریکا و عربستان زمینه سازان بحران اقتصادی در لبنان هستند

جنبش حزب الله لبنان با تاکید بر حمایت از کارگران و اقشار ضعیف لبنان تاکید کرد، اقدامات آمریکا و همراهی عربستان و رژیم صهیونیستی با آن زمینه ساز بحران های اقتصادی و امنیتی در لبنان است.

حزب الله لبنان تاکید کرد؛ امریکا و عربستان زمینه سازان بحران اقتصادی در لبنان هستند
به گزارش فرتاک نیوز،

حزب الله روز سه شنبه و در آستانه فرارسیدن روز جهانی کارگر (اول می مصادف با 11 اردیبهشت) در بیانیه ای با تاکید بر این که کارگران حامیان واقعی وطن هستند، این روز را به همه کارگران جهان تبریک گفت.
در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: امروز کارگران لبنان و کشورهای جهان با بحران های امنیتی و اقتصادی بسیاری روبه رو هستند که همگی ناشی از اقدامات ظالمانه آمریکا است و در این راستا عربستان و اسرائیل نیز آن را همراهی می کنند. 
حزب الله تاکید کرد: متاسفانه در داخل کشور نیز برخی طرف ها به ابزار دست دشمن برای ایجاد فساد و مشکلات و سختی ها برای مردم تبدیل شده اند. 
در ادامه این بیانیه آمده است: در مقابل، جریان های مقاومت لبنان در برابر این سه محور ویرانگر در جهان ایستاده اند. کارگر لبنانی خود را در برابر انبوهی از بحران های اقتصادی و اجتماعی می بیند که کشور را بر لبه پرتگاه قرار داده است؛ از این جهت نیروهای مخلص و واقعی باید به سرعت برای رهایی کشور از دست افراد پلید اقدامات لازم را انجام دهند. 
در ادامه بیانیه یادشده حزب الله تاکید کرد: کارگران آزاد و شریف لبنان با صبر و استقامت خود همه فشارهای سیاسی و اقتصادی را که کشور متحمل آن است، پشت سرخواهند گذاشت.
حزب الله ادامه داد: کارگران تلاش خود را برای ساختن وطنی که در آن فساد و دزدی نباشد به کار خواهند گرفت؛ وطنی که با همه قابلیت های مادی و معنوی به نسل آینده برسد نه وطنی که برخی در تلاش برای غارت و تضعیف و به ذلت کشاندن آن هستند. 
حزب الله در آستانه روز جهانی کارگر تاکید کرد که دولت باید به طور جدی مسائل مورد درخواست کارگران از حل بیکاری و تامین امنیت کاری آنها گرفته تا محترم شمردن حق آنها در دریافت مزدهای عادلانه و ارائه انواع مزایای اجتماعی به آنها را پیگیری کند.
حزب الله در بیانیه خود ضمن اشاره به مشکلات و سختی های قشر کارگر در لبنان، تاکید کرد که بودجه جدید برای سال 2019 باید عادلانه تصویب شد و مسائل و مشکلات کارگران را مدنظر بگیرد؛ از این طریق است می توان کشور را از درد و رنج نجات داد. حزب الله ادامه داد، همچنین حل بحران اقتصادی و مالی لبنان در این است که جلوی خرج هزینه های غیرضروری گرفته شود و تلاش برای تامین منابع مالی افزایش یابد؛ بدون اینکه تاثیر منفی بر درآمد اقشار ضعیف جامعه داشته باشد و یا اینکه مالیات های جدیدی بر مردم وضع شود. 
در ادامه بیانیه آمده است: حزب الله علاوه بر اینکه مسئولیت ملی و اخلاقی در حمایت از لبنان در برابر زیاده خواهی ها و تجاوزات اسرائیل بر لبنان به عهده دارد، در پشتیبانی از حقوق مردم و تامین منافع آنها و کمک برای آبادانی کشور نیز مسئولیت ملی و اخلاقی دارند و در همین راستا کاملا مخالف ارائه هرگونه راه حلی است که به ضرر اقشار ضعیف جامعه تمام شود. 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۸۴۰۳۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان