//
کدخبر: ۱۸۳۷۵۷ //

۱۲۰ نماینده عراقی خواستار مقابله با ماجراجویی آمریکا شدند

در پی ادامه تحرکات نظامی آمریکا در نقاط مختلف عراق از جمله حمله هفته گذشته بالگردهای آمریکایی به نیروهای پلیس فدرال عراق در استان کرکوک، 120 نماینده عراقی خواستار مقابله پارلمان با این امر شدند.

120 نماینده عراقی خواستار مقابله با ماجراجویی آمریکا شدند
به گزارش فرتاک نیوز،

'حسن سالم' عضو فراکسیون سازندگی در پارلمان عراق روز دوشنبه از جمع آوری 120 امضا برای رسیدگی به ماجراجویی های اخیر نیروهای آمریکایی شد. 
وی گفت: تاکنون بیش از 120 امضای نماینده پارلمان این کشور جمع آوری شده است تا بررسی اقدامات ناقض قانون از سوی نیروهای آمریکا در دستور کار پارلمان قرار گیرد. 
حسن سالم افزود: امضا کنندگان خواستار دعوت فرمانده کل نیروهای مسلح عراق (عادل عبدالمهدی نخست وزیر) و فرماندهان امنیتی برای پیگیری موضوع حضور نیروهای خارجی، تعداد نیروها و تعداد پایگاه های نظامی در عراق هستند. 
'نعمی العبودی' دیگر عضو فراکسیون سازندگی نیز روز شنبه از ارائه درخواست به رئیس پارلمان عراق برای دعوت از عادل عبدالمهدی نخست وزیر این کشور به جلسه پارلمان برای پیگیری موضوع هدف گیری نیروهای پلیس فدرال عراق در کرکوک توسط نیروهای آمریکایی خبر داده بود. 
در پی فاش شدن حمله بالگردهای جنگی ائتلاف مدعی مبارزه با تروریسم در عراق به سرکردگی آمریکا به مواضع نیروهای عراقی سحرگاه چهارشنبه گذشته در منطقه الریاض شهرستان الحویجه در استان کرکوک عراق و کشته شدن یک نیروی پلیس فدرال و زخمی شدن دو تن دیگر، گروههای مختلف عراقی به این امر واکنش نشان دادند. 
گروههای مختلف عراقی با محکوم کردن این حمله تاکید کرده اند که آمریکا درباره ماموریت نیروهایش در عراق و انحصار آن در مبارزه با داعش و آموزش نیروهای عراقی دروغ می گوید. 
هر چند ائتلاف آمریکایی همچون همیشه علت حمله به نیروهای عراقی را شلیک اشتباه عنوان کرده است اما ستاد عملیات مشترک عراق دو روز بعد در بیانیه ای با تایید این خبر اعلام کرده بود که یک کمیته تحقیق تشکیل داده است تا جزییات حادثه مشخص شود. 
بسیاری از شخصیت ها، احزاب و نمایندگان پارلمان ماههاست با اشاره به گذشت نزدیک به دو سال از اعلام پایان نظامی داعش، خواستار اتمام کار ائتلاف بویژه نیروهای چند هزار نفره رزمی آمریکا در خاک کشورشان هستند. 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۸۳۷۵۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان