//
کدخبر: ۷۴۸۷۴ //

زمزمه فروش اس۴۰۰ به عراق

سفیر روسیه در بغداد گفته است اگر عراق خرید سامانه اس 400 را درخواست کند مسکو آماده است این موضوع را بررسی کند.

 زمزمه فروش اس400 به عراق
به گزارش فرتاک نیوز،

 ماکسیم ماکسیموف در گفت و گو با اسپوتنیک که روز پنجشنبه در رسانه های عراقی بازتاب یافت نسبت به درخواست خرید این سامانه و نیز سلاح های روسی دیگر از سوی بغداد اظهار امیدواری کرد.

 

وی گفت: مقادیر بزرگی از سلاح و تجهیزات نظامی تاکنون در چارچوب همکاری میان دو کشور در اختیار عراق قرارگرفته است و کیفیت و توانایی خود را در میدان نبرد با داعش به خوبی نشان داده است.

 

به گفته سفیر روسیه در بغداد این تجهیزات از جمله شامل بالگردهای می 35 ام و می 28 اچ ، جنگنده های 'سو-25' و نیز سامانه موشکی ضد تانک 'کورنیت تی ای' بوده است.

 

وی با اشاره به تداوم گفت و گوها در این زمینه با بغداد اظهار امیدواری کرد شاهد درخواست های جدیدی ازسوی عراق برای خرید سلاح از روسیه باشیم که می تواند شامل سامانه اس 400 هم باشد.

 

این اظهارات سفیر روسیه در عراق درحالی است که شورای وزیران عراق 29 آذرماه گذشته به وزارت دارایی این کشور اجازه داد برای خرید سلاح و تجهیزات نظامی مورد نیاز نیروهای مسلح این کشور با چین وارد مذاکره شود.

 

این شورا به وزارت دارایی اجازه داد برای خرید سلاح، تجهیزات و امکانات لجستیکی مورد نیاز وزارتخانه های دفاع و کشور، سازمان بسیج مردمی عراق (الحشد الشعبی) و نهاد مبارزه با تروریسم این کشور با چین اقدام به مذاکره و عقد قرارداد نماید.

 

در این بیانیه به جزئیات بیشتری در این خصوص اشاره نشده بود.

 

عراق در سالهای اخیر همواره سعی کرده، منابع تامین نیازهای تسلیحاتی خود را متنوع کند و در این راستا تاکنون علاوه بر آمریکا از کشورهای مختلف از جمله روسیه، کشورهای اروپایی شرقی و کره جنوبی خرید کرده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: افکارنیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۷۴۸۷۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان