//
کدخبر: ۱۷۲۲۹۷ //

عبدالمهدی دوباره ماهیت ماموریت ائتلاف را به آمریکا گوشزد کرد

'عادل عبدالمهدی' نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق بار دیگر نوع و ماهیت ماموریت ائتلاف مدعی مبارزه با داعش در کشورش را به آمریکا گوشزد کرد.

عبدالمهدی دوباره ماهیت ماموریت ائتلاف را به آمریکا گوشزد کرد
به گزارش فرتاک نیوز،

 'مایک پمپئو' وزیر امور خارجه آمریکا عصر چهارشنبه در تماس تلفنی با عادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق، در خصوص ماموریت نیروهای آمریکایی در چارچوب ائتلاف بین المللی مدعی مبارزه با داعش به سرکردگی واشنگتن با وی گفتگو کرد. 
بیانیه حاکی است: در این گفتگوی تلفنی بر چارچوب قانونی فعالیت نیروهای ائتلاف بین المللی و از جمله آمریکایی مستقر در عراق یعنی انحصار ماموریت آنان در مبارزه با داعش و آموزش نیروهای نظامی عراق و عدم ایجاد پایگاه نظامی خارجی و نیز فعالیت طبق موافقت بغداد، تاکید شد. 
دفتر نخست وزیری عراق همچنین گزارش کرده که دو طرف در این تماس تلفنی درباره مبارزه با داعش در مرز با سوریه و تاثیرات آن بر عراق و اهمیت همکاری همه کشورها برای جبران خسارات جانی و مادی عراق در جنگ علیه داعش بحث و تبادل نظر کردند. 
دو طرف همچنین در خصوص مسائل اقتصادی و تقویت توانمندی های عراق و استقلال این کشور با یکدیگر صحبت کردند.
تماس تلفنی پمپئو با عبدالمهدی درحالی است که چند فراکسیون بزرگ پارلمان عراق در هفته های اخیر لایحه ای را برای تعیین تکلیف نیروهای خارجی از جمله آمریکایی در خاک عراق در دست اقدام دارند. 
پرسش درباره منطق حضور و ماهیت ماموریت نیروهای آمریکایی در عراق از زمان پایان نظامی داعش در آذرماه 96 و بویژه سفر مخفیانه دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به پایگاه عین الاسد در استان الانبار در اوایل دیماه امسال و اظهارات مداخله جویانه وی، بشدت در میان محافل سیاسی و پارلمان مطرح و به پرونده روز تبدیل شده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۷۲۲۹۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان