//
کدخبر: ۱۶۳۶۶۶ //

دبیرکل عصائب اهل الحق عراق: نیروهای آمریکایی باید عراق را ترک کنند

دبیرکل «عصائب اهل الحق» عراق با تاکید بر عزم مردمی برای خروج نظامیان آمریکایی از عراق ، اظهار داشت که دیگر توجیهی برای حضور هزاران نظامی آمریکایی در کشورش وجود ندارد.

دبیرکل عصائب اهل الحق عراق:
نیروهای آمریکایی باید عراق را ترک کنند
به گزارش فرتاک نیوز،

 دبیرکل «عصائب اهل الحق» عراق در گفت‌و‌گو با یک خبرگزاری آمریکایی ابراز امیدواری کرد تا مجلس این کشور در ماه‌های آینده به خروج نیروهای آمریکایی از کشورش رای مثبت دهد.

 «قیس خزعلی» دبیرکل عصائب اهل الحق روز دوشنبه در گفت‌و‌گو با خبرگزاری «آسوشیتدپرس» که در بغداد صورت گرفت،  گفت که  با توجه به شکست داعش، دیگر توجیهی برای ادامه حضور هزاران نظامی آمریکایی در عراق وجود ندارد.

وی در این گفت‌و گو متذکر شد، اگر نظامیان آمریکایی به خواسته مردم عراق (ترک خاک کشور) عمل نکنند، آن‌ها سرانجام با زور از عراق بیرون رانده خواهند شد.

قیس خزعلی در این باره اظهار داشت: «فکر می‌کنم بیش از نیمی از اعضای مجلس  در کل مخالف حضور نظامیان آمریکا هستند. اگر آمریکا می‌خواهد حضور خود را به زور تحمیل کند و قانون اساسی و مجلس را دور بزند، عراق نیز به همین شیوه با آن‌ها برخورد کرده و آمریکایی‌ها را باز زور از کشور بیرون می‌کند اما در مرحله نخست ما از طریق سیاسی با این مسئله برخورد می‌کنیم.»

قیس خزعلی با ابراز امیدواری از رای مجلس عراق به خروج نظامیان آمریکایی از کشورش اظهار داشت: «اگر هدف اصلی حضور آن‌ها مقابله با خطر نظامی از سوی داعش باشد که اینک این تهدید رفع شده، بنابر این توجیهی برای حفظ این تعداد نیروی آمریکایی در عراق وجود ندارد.»

دبیرکل  عصائب اهل الحق عراق که پیش‌تر  توسط نظامیان انگلیس و آمریکایی دستگیر و خلال سال‌های 2007 تا 2010 در زندان  بود، تاکید کرد: «غیر از موارد آموزشی، هر مورد دیگری از سوی مجلس عراق نقض حاکمیت کشور تلقی می‌شود و مردم و گروه‌های سیاسی از جمله ما  اجازه چنین اتفاقی را نخواهیم داد.»

وی در خاتمه با اشاره به حمله  محتمل صهیونیست‌ها به عراق افزود: «اگر اسرائیلی‌ها به اهدافی در داخل عراق حمله کنند، فارغ از بهانه‌های آن‌ها، عراق به عنوان کشوری مستقل از خود دفاع کرده و پاسخ ما به حمله اسرائیل نامحدود خواهد بود.»

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۶۳۶۶۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان