//
کدخبر: ۱۵۹۵۸۰ //

وزیر دفاع انگلیس از ادامه مبارزه با داعش خبر داد

هم‌زمان با انتشار گزارش‌هایی درباره خروج ارتش آمریکا از سوریه، وزیر دفاع انگلیس اعلام کرد که جنگنده‌های رادار گریز فوق پیشرفته اف-35 این کشور از تابستان آینده برای شرکت درعملیات مبارزه با داعش از جمله در سوریه و عراق آماده می‌شوند.

وزیر دفاع انگلیس از ادامه مبارزه با داعش خبر داد
به گزارش فرتاک نیوز،

گاوین ویلیامسون که روز جمعه در پایگاه هوایی «مارهام» در منطقه «نورفولک» انگلیس سخن می گفت، افزود: نمی‌توانیم دست روی دست بگذاریم و تصور کنیم که داعش شکست می‌خورد.

وی تصریح کرد که در 19 روز گذشته 10 حمله علیه داعش صورت گرفته و انگلیس به دفاع از خود ادامه خواهد داد.

وزارت دفاع انگلیس در برنامه ای به ارزش 9.1 میلیارد پوند قصد دارد 138 فروند جنگنده اف-35 را از شرکت «لاکهید مارتین» آمریکا تا سال 2015 خریداری کند.

در حال حاضر گفته می‌شود که 17 فروند از این جنگنده‌ها خریداری و 9 فروند آماده شرکت در عملیات است. پرواز عمودی و تیک آف سریع از جمله ویژگی‌های این جنگنده‌ها عنوان ‌شده که قرار است بهار آینده برای تمرین به پایگاه هوایی انگلیس در قبرس منتقل و سرانجام در تابستان عملیاتی شوند.

یک مقام در وزارت دفاع انگلیس به نشریه تایمز گفته است که این جنگنده‌ها به برنامه عملیاتی انگلیس برای مبارزه با داعش در سوریه ملحق خواهند شد.

این در حالی است که دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا ماه گذشته میلادی به ‌طورغیرمنتظره اعلام کرد که واشنگتن 2 هزار نیروی آمریکایی را از سوریه خارج می‌کند. مقام‌های آمریکایی در توجیه این تصمیم اعلام کردند که گروه تروریستی داعش در سوریه شکست‌ خورده است.

یک مقام وزارت دفاع آمریکا روز جمعه تائید کرد که خروج جنگ‌افزارهای ارتش از سوریه آغازشده است. با این‌ حال وزیر دفاع انگلیس در ادامه اظهار کرد که تصمیم امریکا به شرایط و تحولات سوریه بستگی دارد و ممکن است در آینده تغییر کند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۵۹۵۸۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان