//
کدخبر: ۱۸۳۲۷۵ //

شی جینپینگ: توافق‌های ۶۴ میلیارد دلاری در نشست «یک کمربند و یک جاده»

رئیس‌جمهوری چین از توافق‌هایی به ارزش ۶۴ میلیارد دلار در جریان نشستی که اخیراً به میزبانی این کشور و با محوریت طرح یک کمربند و یک جاده برگزار شد، استقبال کرد.

شی جینپینگ: توافق‌های ۶۴ میلیارد دلاری در نشست «یک کمربند و یک جاده»
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از خبرگزاری رویترز، شی جینپینگ، رئیس‌جمهوری چین این طرح را باعث ایجاد توسعه پایدار برای تمامی جناح‌های دخیل در آن تلقی می‌کند.

او خاطر نشان کرد: اصول بازار در تمامی پروژه‌های همکاری این طرح اعمال خواهد شد و این ابتکار عمل در راستای احیای جاده ابریشم است که چین را به آسیا و اروپا مرتبط می‌سازد.

رئیس‌جمهوری چین اظهار کرد: دوستان و شرکای بیشتر و بیشتری به طرح همکاری یک کمربند و یک جاده خواهند پیوست.

او در ادامه بیان کرد: در چارچوب این طرح همکاری‌ها با کیفیت بالاتر و دورنمای روشن‌تر پیگیری خواهد شد.

او در سخنرانی پایانی نشست راه ابریشم جدید یا یک کمربند و یک جاده از کشورهای بیشتری خواست تا در این پروژه عظیم شرکت کنند.

نشست سه روز راه ابریشم جدید با حضور مقامات و نمایندگان عالی‌رتبه نزدیک به ۴۰ کشور جهان در پکن برگزار شد.

در حالی که اکثر پروژه‌های جاده ابریشم جدید براساس برنامه ریزی‌های قبلی ادامه دارد، برخی از این پروژه‌ها به دلیل تغییرات در دولت‌های برخی از کشورها از جمله مالزی و مالدیو به تعویق افتاده است.

چین نخستین بار طرح جاده ابریشم جدید را در سال ۲۰۱۳ میلادی به عنوان راهی برای گسترش روابط پکن با کشورهای آسیایی، آفریقایی و اروپایی از طریق سرمایه گذاری در زیرساخت‌ها معرفی کرد.

برنامه جاده ابریشم مدرن چین شامل موجی از سرمایه‌گذاری‌های چینی در پروژه‌های عمده زیربنایی در سراسر جهان با هدف تسریع صادرات کالاهای چینی است.

منتقدان این برنامه را همچنین نمایانگر تلاشی علنی از سوی پکن برای افزایش نفوذ ژئوپولیتیکی و استراتژیک خود می‌دانند.

در این برنامه که با سرمایه گذاری‌های هنگفت برای ایجاد شبکه‌های راه آهن، جاده‌ها و بنادر همراه است، شرکت‌های عمرانی چین قراردادهای پرسودی برای اتصال بنادر و شهرها با وام بانک‌های چینی دریافت کرده‌اند اما گفته شده که چنین سرمایه گذاری‌هایی بدهی‌هایی را به برخی از کشورها تحمیل می‌کند.

چین در آغاز این نشست و در پی انتقادات از وام‌های پیشنهادی چین به کشورهای در حال توسعه متعهد شده است که کشورهای وام گیرنده را دچار وضعیت بدهکاری غیرقابل پرداخت نکند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۸۳۲۷۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان