//
کدخبر: ۱۸۳۰۷۵ //

سوریه: ترکیه به خروج گروه های تروریستی از ادلب متعهد باشد

«بشار الجعفری» رئیس هیات مذاکره کننده دولت سوریه روز جمعه گفت: ترکیه باید به خروج گروه های تروریستی از ادلب (شمال سوریه) متعهد باشد.

سوریه: ترکیه به خروج گروه های تروریستی از ادلب متعهد باشد
به گزارش فرتاک نیوز،

الجعفری این سخنان را در کنفرانس مطبوعاتی و در پایان دوازدهمین دور مذاکرات صلح سوریه در شهر نور سلطان (آستانه) پایتخت قزاقستان گفته است.

این مذاکرات از روز پنجشنبه در شهر نور سلطان (آستانه) آغاز شد.

رئیس هیات مذاکره کننده دولت سوریه افزود: آنکارا به حمایت از گروه «جبهه النصره » که کنترل بیشتر استان ادلب را در دست دارد، کمک می کند.

وی گفت: شرایط در استان ادلب محور این دور از مذاکرات بود و شرکت کنندگان از جمله هیات ترکیه به وجود تروریسم در این استان اذعان کردندو همین امر ایجاب می کند، تروریسم را بصورت کلی از بین برد.

الجعفری اضافه کرد: مشکل مذاکرات کنونی در قزاقستان، آن است که طرف ترکیه ای به تعهدات خود برای خروج تروریست ها پایبند نیست.

وی اضافه کرد: بیانیه پایانی دوازدهمین دور مذاکرات، برای نخستین بار دارای موارد مثبت زیادی بود، بویژه آن که شرکت کنندگان به رسمیت شناخته شدن جولان اشغالی تحت حاکمیت اسرائیل را محکوم کردند.

الجعفری در ادامه سخنان خود افزود: تحریم های یکجانبه اقتصادی آمریکا و اتحادیه اروپا علیه سوریه، اقداماتی غیر قانونی است، چرا که از سوی شورای امنیت علیه دمشق صادر نشده است.

وی در پایان اضافه کرد: تحریم های اقتصادی واشنگتن و اروپا را می توان از مصادیق تروریسم اقتصادی علیه سوریه نامید.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۸۳۰۷۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان