//
کدخبر: ۱۸۲۹۹۸ //

پیش بینی آژانس بین المللی انرژی؛ عراق سومین تولید کننده نفت در سال ۲۰۳۰

آژانس بین المللی انرژی پیش بینی کرد که عراق در سال 2030 میلادی در رتبه سوم بزرگترین تولید کنندگان نفت قرار خواهد گرفت.

پیش بینی آژانس بین المللی انرژی؛ عراق سومین تولید کننده نفت در سال 2030
به گزارش فرتاک نیوز،

 رسانه های عراق به نقل از آژانس بین المللی انرژی نوشتند: عراق موقعیت خود را در میان تولید کنندگان بزرگ نفت تقویت خواهد کرد تا در رتبه سوم بزرگترین منبع عرضه جدید در جهان قرار گیرد و جایگاه خود را در سازمان اوپک نیز ارتقا دهد. 
این آژانس که مقر آن در پاریس می باشد با بیان اینکه عراق تولید نفت خود را تا سال 2030 میلادی به 6 میلیون بشکه در روز افزایش می دهد، احتمال داد که عراق تولید نفت خود را تا سال2030 و به نسبت 30 درصد افزایش خواهد داد تا در رتبه بندی از کانادا که اکنون چهارم می باشد، پیشی بگیرد.
آژانس بین المللی انرژی افزود: افزایش تولید نفت عراق، کمبود نفت در بازار بدلیل بحران های منطقه از جمله اوضاع در ونزوئلا و لیبی را جبران خواهد کرد.
دولت عراق پیش تر اعلام کرده بود در سال 2019 شرکت ملی نفت عراق به تولید روزانه 4 میلیون بشکه نفت خواهد رسید.
در بودجه سال 2019 میلادی عراق، میانگین صادرات نفت 3 میلیون و 880 هزار بشکه در روز و به ‌نرخ هر بشکه 56 دلار تعیین شده است.
این در حالی است که میانگین صادرات نفت عراق در بودجه سال 2018 میلادی، سه میلیون و 800 هزار بشکه در روز و به‌ نرخ هر بشکه 46 دلار تعیین شده بود. 
همچنین درحالی که طی دو دهه گذشته ذخایر نفت این کشور 135 میلیارد بشکه برآورد می شد، این رقم به گفته مقامات عراقی اکنون به 153 میلیارد بشکه رسیده است. 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۸۲۹۹۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان