//
کدخبر: ۱۸۱۵۲۹ //

زلزله سیاسی در کابینه پاکستان؛ ۷ وزیر جابجا شدند

نخست وزیر پاکستان همزمان با سفر به ایران از تغییرات گسترده در کابینه خبر داد و گفت: هدف من سربلندی مردم پاکستان است بنابراین برخی اعضای کابینه را تغییر دادم.

زلزله سیاسی در کابینه پاکستان؛ 7 وزیر جابجا شدند
به گزارش فرتاک نیوز،

 «عمران‌خان» نخست وزیر پاکستان در آستانه سفر به ایران از تغییرات گسترده در کابینه دولت خبر داد و گفت: وزرایی را انتخاب خواهم کرد که برای کشور مفید باشند.

وی افزود: یک کاپیتان خوب باید همیشه اعضای تیم خود را زیر نظر داشته باشد و با جابه‌جایی یا عوض کردن بازیکنان در بازی نهایی پیروز شود.

خان تأکید کرد: هدف من سربلندی مردم پاکستان است بنابراین برخی اعضای کابینه را تغییر داده‌ام و در آینده نیز با کنار گذاشتن افراد ضعیف تغییرات ادامه خواهد یافت.

در حال حاضر بعد از استعفای اسد عمر، عمران‌خان «عبد الحفیظ شیخ» را به عنوان وزیر دارایی انتخاب کرد که وی بعد از ادای مراسم سوگند در برابر عارف علوی رئیس جمهور پاکستان امروز فعالیت خود را آغاز کرد.

«اعجاز شاه» افسر بازنشسته ارتش به جای «شهریارآفریدی» وزیر کشور شد و آفریدی وزیر امور مرزها خواهد بود.

خانم «فردوس عاشق اعوان» که از حزب مردم به حزب تحریک انصاف پیوسته بود به عنوان وزیر اطلاع رسانی انتخاب و فواد حسین چودهری وزیر اطلاع رسانی سابق به عنوان وزیر علوم و فناوری انتخاب شد.

«غلام سرور خان» از وزارت نفت برکنار شد و قرار است شخص دیگری به جای وی انتخاب شود.

عمران‌خان اعلام کرد که اسد عمر وزیر دارایی و غلام‌سرورخان وزیر نفت می‌توانند پست دیگری را به عهده بگیرند اما آن‌ها با رد این پیشنهاد اعلام کرده‌اند حاضر به ادامه همکاری با حزب تحریک انصاف نیستند.

«ظفرالله مرزا» معاون جدید عمران خان در امور بهداشت و سلامت کشور خواهد بود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۸۱۵۲۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان