//
کدخبر: ۱۷۸۵۴۹ //

وزیر امنیت داخلی ترامپ استعفا کرد

رئیس جمهوری آمریکا در آخرین مورد از استعفای اعضای کابینه اش، از کناره گیری وزیر امنیت داخلی و جایگزینی فردی جدید با وی خبر داد.

وزیر امنیت داخلی ترامپ استعفا کرد
به گزارش فرتاک نیوز،

 دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در پیامی توئیتری تایید کرد که «کرستین نیلسن» وزیر امنیت داخلی وی از مقام خود کناره گیری کرده است.

ترامپ همچنین خبر داد که «کوین مک آلینان» کمیسر حفاظت گمرکی و مرزی آمریکا را جایگزین وی می کند.

شبکه خبری سی بی اس به نقل از یک مقام ارشد آمریکایی گزارش داد که استعفای نیلسن در راستای تغییراتی اساسی در وزارت امنیت داخلی این کشور است که توسط «استفن میلر» مشاور ارشد ترامپ اجرا می شود.

سی بی اس همچنین با اشاره به انتصاب «مک آلینان» به عنوان سرپرست وزارت امنیت داخلی آمریکا افزود: یک مقام دولت ترامپ می گوید که بعید است او جانشین دائمی نیلسن شود.

نیلسن پیشتر رئیس دفتر «جان کلی» وزیر وقت امنیت داخلی آمریکا بود اما پس از انتخاب کلی به عنوان رئیس کارکنان کاخ سفید با توصیه وی به ریاست این وزارتخانه منصوب شد.

کلی که در دوران ریاست کارکنان کاخ سفید با ترامپ و نزدیکان او از جمله همسر ترامپ و جان بولتون مشاور امنیت ملی وی مشکلات فراوانی داشت، از نیلسن همواره حمایت می کرد.

اما در آذرماه سال گذشته پس از آنکه مقررات سختگیرانه کلی کام ملانیا ترامپ همسر رئیس جمهوری آمریکا را در سفر به آفریقا تلخ کرد، ترامپ تصمیم به اخراج او گرفت.

اکنون چند ماه پس از اخراج رئیس پیشین نیلسن، او نیز هدف خانه تکانی مستمر ترامپ قرار گرفته که به نظر می رسد سیاست های مهاجرتی یکی از دلایل آن باشد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۷۸۵۴۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان