//
کدخبر: ۱۷۲۱۲۲ //

ترامپ صلاحیت امنیتی دختر و دامادش را با فشار از کاخ سفید گرفت

شبکه خبری سی ان ان گزارش دادکه رئیس جمهوری آمریکا مقام های کاخ سفید را تحت فشار گذاشته تا برخلاف میلشان صلاحیت امنیتی دختر و داماد او را تائید کنند.

 ترامپ صلاحیت امنیتی دختر و دامادش را با فشار از کاخ سفید گرفت
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از خبرگزاری رویترز، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا پس از بروز نگرانی هایی از سوی کارکنان دفترش، برای تایید صلاحیت امنیت ایوانکا دخترش و جرد کوشنر داماد و مشاورش کارکنان کاخ سفید را تحت فشار قرار داده است.

به گفته شبکه خبری سی ان ان، ترامپ به جان کلی مدیر دفتر وقت خود و دونالد مک گان مشاور وقت کاخ سفید فشار آورده تا برخلاف نظر و میلشان صلاحیت امنیتی دختر و دامادش و یکی دیگر از مشاورانش را تایید کنند.

براساس این گزارش، کلی و مک گان از اعطای صلاحیت امنیتی به دختر و مشاور ترامپ خودداری کرده اند تا اینکه در نهایت ترامپ خود این کار را کرده است.

روزنامه نیویورک تایمز نیز هفته گذشته گزارش کرد که ترامپ دستور اعطای بالاترین سطح صلاحیت امنیتی به کوشنر را داده بود که باعث نگرانی مقام های دولتش شده و کلی را مجبور به نوشتن یادداشتی داخلی در این ارتباط کرد.

این در حالی است که ایوانکا دختر ترامپ ماه گذشته در یک مصاحبه تلویزیونی این موضوع را تکذیب کرده و گفت ترامپ هیچ نقشی در اعطای صلاحیت امنیتی به او و همسرش نداشته است.

به نوشته رویترز، هنوز مشخص نیست که دقیقا چه مشکلی در اعطای صلاحیت امنیتی به دختر و داماد ترامپ وجود داشته است.

اسفندماه سال گذشته گزارشی منتشر شد مبنی بر اینکه کوشنر بدون داشتن صلاحیت امنیتی در دیدارهای ترامپ با برخی مقام های بلندپایه حضور داشته است.

پس از آن در خرداد سال جاری سی ان ان خبر داد که کوشنر صلاحیت امنیتی دائمی دریافت کرده اما مشخص نشد که این اقدام طی چه فرایندی صورت گرفته است.

پیشتر برخی مقام های آمریکایی احتمال داده بودند که کوشنر نتواند صلاحیت امنیتی دریافت کند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۷۲۱۲۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان