//
کدخبر: ۱۶۷۰۷۵ //

ترامپ به اف بی آی در مورد ایمیل های کلینتون هشدار داد

«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا اداره پلیس فدرال این کشور (اف بی آی) را به اغفال از دهها هزار ایمیل «هیلاری کلینتون» رقیب انتخاباتی اش متهم کرد و هشدار داد که شاید خود مجبور به ورود به این ماجرا شود.

 ترامپ به اف بی آی در مورد ایمیل های کلینتون هشدار داد
به گزارش فرتاک نیوز،

 ترامپ در توئیتی به انتشار اطلاعات غلطی در مورد انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا اشاره کرد و یادآور شد که بسیاری از ایمیل های هیلاری که اف بی آی از آن غفلت کرده، واقعا بد است.

ترامپ ظاهرا به گزارشی اشاره داشت مبنی بر اینکه یک مشکل فنی، تکنسین های اف بی آی را از مقایسه ایمیل های کلینتون که در اختیار اف بی آی بوده با ایمیل های جدید کشف شده در لپ تاپ «آنتونی وینر» همسر «هما عابدین» دستیار ارشد هیلاری عاجز کرده است.

رئیس جمهوری آمریکا پیش از این عابدین را به بی اعتنایی به پروتکل های امنیتی متهم کرده و گفته بود که وی پسوردهای محرمانه را در اختیار عوامل خارجی قرار داده است.

یک گزارش منتشر شده حاکی است که عابدین پسوردهای دولتی را قبل از هک شدن به ایمیل های خود در یاهو فرستاده است.

ترامپ همچنین در توئیت دیگری از «جف سشنز» دادستان کل آمریکا انتقاد و وی را متهم کرد که دریکی از وقایع روی داده در وزارت دادگستری تحت نظارتش ندارد.

ترامپ تمام هفته گذشته را به انتقاد از وزارت دادگستری آمریکا گذراند. حملات وی به این وزارتخانه در واکنش به گناهکار شناخته شدن «پل مانافورت» رئیس پیشین ستاد انتخاباتی اش در ارتباط با چند مورد اتهام فساد مالی در قالب پرونده تحقیقات مربوط به دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا انجام شد.

در همین حال، «استیون ارلانگر» تحلیلگر و خبرنگار ارشد نشریه نیویورک تایمز در تحلیلی از مناسبات اخیر بین ترامپ با وزیر دادگستری آمریکا به سی ان ان گفت:رئیس جمهوری خود را برای اخراج سشنز آماده می کند.

سشنز هفته گذشته اعلام کرد که اجازه سیاسی کاری در وزارتخانه تحت امرش را نمی دهد. ترامپ نیز این مساله را عدم وفاداری خواند و به سشنز تاخت.

ارلانگر هشدار داد؛ بیم آن می رود که ترامپ پس از اخراج سشنز در نهایت به اخراج «رابرت مولر» بازپرس ویژه کمیته تحقیق مداخله روسیه در انتخابات 2016 آمریکا روی آورد.

رئیس جمهوری آمریکا تا دوم ماه می 2018 برابر با 12اردیبهشت 1397 ، بیست و پنج نفر از مقام های دولت و کاخ سفید را اخراج کرد، مواردی که دلایل آنها یا مربوط به کمیته تحقیق رابرت مولر بوده و یا اینکه خود با آنها اختلاف داشته است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: افکار نیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۶۷۰۷۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان