//
کدخبر: ۱۷۶۹۲۴ //

دولت ترزا می در معرض خطر فروپاشی؛ تهدید ۶ وزیر به خروج از کابینه

تعدادی از وزرای کابینه نخست وزیر انگلیس به دلیل اختلافات بر سر خروج این کشور از اتحادیه اروپا ممکن است از کابینه استعفا کنند.

دولت ترزا می در معرض خطر فروپاشی؛ تهدید ۶ وزیر به خروج از کابینه
به گزارش فرتاک نیوز،

روزنامه ساندی تایمز امروز (یکشنبه) گزارش داد، این خطر در حالی در کمین کابینه ترزا می، نخست وزیر انگلیس است که این کشور بر سر بریگزیت به یک بن بست کامل برخورده است.

برخی از وزرای کابینه می توافق کرده‌اند، در صورتی که وی از ایده ماندن در اتحادیه گمرکی اتحادیه اروپا حمایت یا قانونگذاران محافظه کار را برای حمایت از برگزاری انتخابات در پارلمان اروپا در کشور در مه سال جاری میلادی متقاعد کند، از کابینه بروند.

این روزنامه همچنین نوشت که دست کم شش تن از وزرای مخالف بریگزیت تصمیم گرفته‌اند تا در پی حمایت نخست وزیر از ایده یک بریگزیت بی‌نظم و بدون توافق از سمت‌هایشان استعفا کنند.

روزنامه ساندی تایمز همچنین نوشت، وزرای کابینه ترزا می در جریان رایزنی‌ها با وی که اواخر امروز صورت می‌گیرد، درباره تصمیم کناره گیری از کابینه به وی اطلاع می‌دهند.

سه سال قبل بود که شهروندان انگلیس به ترک این کشور از اتحادیه اروپا رأی دادند. لندن روز جمعه ضرب الاجل بریگزیت را از دست داد و این درحالی بود که می نیز نتوانست حمایت مورد نیاز برای توافق بریگزیت خود را در پارلمان به دست بیاورد.

قانونگذاران انگلیسی در عین حال ایده خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا را رد کردند.

اتحادیه اروپا به انگلیس تا ۱۲ آوریل سال جاری میلادی وقت داده تا توافق‌های جایگزینی را برای خروج از اتحادیه اروپا ارائه کند یا بدون توافق در همان تاریخ از آن خارج شود.

این در حالی است که صدها تن در مرزهای ایرلند علیه بریگزیت تظاهرات کردند. آنها نگرانی خود را ازبابت تهدید بریگزیت علیه توافقنامه صلح امضا شده بین ایرلند شمالی (وابسته به بریتانیا) و جمهوری ایرلند ابراز داشتند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۷۶۹۲۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان