//
کدخبر: ۱۷۶۴۵۹ //

کارشناس سوری: حملات رژیم صهیونیستی با هماهنگی آمریکا و ترکیه انجام می شود

'کمال جفا' کارشناس سیاسی و راهبردی سوری گفت: حمله رژیم صهیونیستی به برخی اهداف در حلب، قطعا با هماهنگی آمریکا و ترکیه انجام شده است

کارشناس سوری: حملات رژیم صهیونیستی با هماهنگی آمریکا و ترکیه انجام می شود
به گزارش فرتاک نیوز،

جفاروز پنجشنبه در گفت و گو با رادیو اسپوتنیک افزود: بعید نیست که این حملات توسط آمریکا انجام شده باشد زیرا امکان ورود جنگنده های رژیم صهیونیستی در شمال سوریه و برای بمباران اهداف کوچک و غیر مهم نتیجه لازم را ندارد.
وی اضافه کرد: این حملات تنها می تواند پیامی سیاسی برای ایران به منظور فشارهای بیشتر برای خروج و قطع ارتباط با سوریه باشد.
جفا تصریح کرد: حمله اسرائیل برای این رژیم نتیجه ای نداشت زیرا بیشتر این مقرها خالی است و فقط در گذشته برای فرماندهی عملیات زمینی علیه جبهه النصره و داعش مورد استفاده قرار می گرفت.
وی اظهارداشت: این مراکز، هم اکنون مسئول پشتیبانی لجستیکی از مدافعان دوشهر نبل و الزهرا و رزمندگان این دو شهر است.
این کارشناس سوری گفت: مستشاران ایرانی بر برخی از این مراکز نظارت دارند و این نخستین بار نیست که رژیم صهیونیستی از موشک های هدایت شونده کوچک برای هدف قرار دادن پایگاه های سوری استفاده می کند.
جفا اضافه کرد: این موشک ها به سه پایگاه درمنطقه شیخ نجار، شهرک صنعتی و منطقه النقارین در شمال شرق حلب و تل الشغیب در جنوب حلب و یکی از تپه ها در منطقه نبی یوسف اصابت کرد.
وی افزود: موشک های به کار رفته در این حمله موشک های کوچکی بود که از مسافت نزدیک و کمتر از 20 کیلومترشلیک شده و کلاهک منفجره آن ها وزنی کمتر از 15 کیلوگرم دارند و در برخی از آن ها اورانیوم ضعیف شده آمریکایی به کار رفته است.
سامانه های دفاعی سوریه چهارشنبه شب، حمله هوایی رژیم صهیونیستی به برخی مناطق در اطراف شهر حلب را دفع کردند.
در همین راستا، یک منبع نظامی که خواست نامش فاش نشود به خبرگزاری رسمی سوریه(سانا) گفت: ساعت 23.00 دقیقه چهارشنبه به وقت محلی، پدافند هوایی تجاوز هوایی اسرائیل به برخی از مراکزدر منطقه صنعتی واقع در «الشیخ نجار» در شمال شرق حلب را دفع کردند.
این منبع نظامی که به نامش اشاره ای نشده، افزود: پدافند هوایی شماری از موشک های متجاوز را رهگیری کرد و خسارت هایی به برخی نواحی وارد شده اما این حملات هیچ گونه تلفات جانی نداشته است.
جنگنده های صهیونیستی دی ماه گذشته نیز حملات به دمشق پایتخت سوریه انجام دادند که با رهگیری به موقع پدافند هوایی سوریه راه به جایی نبرد.
ارتش سوریه در آن زمان گزارش داد که چندین موشک شلیک شده توسط رژیم صهیونیستی را در آسمان جنوب و غرب دمشق ساقط کرده است.
نخستین حمله جنگنده های تل آویو به اطراف دمشق در سال جدید میلادی به 11 ژانویه (21 دی) بر می گردد که توسط پدافند هوایی سوریه دفع شد.
براساس گزارش ها،جنگنده های هوایی رژیم صهیونیستی در سال 2018 میلادی 12 بار به آسمان سوریه تجاوز کردند که اکثر آنها از سوی نیروی هوایی سوریه ناکام ماند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۷۶۴۵۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان