//
کدخبر: ۱۷۶۳۰۰ //

نماینده جمهوریخواه آمریکا: تهدیدهای داعش و القاعده باقی است

عضو ارشد کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا، اختصاص 662 میلیون دلار برای مقابله با نفوذ بدخواهانه روسیه را نقطه قوت بودجه 2020 وزارت خارجه خود دانست و گفت: تهدیدهای داعش و القاعده هم همچنان باقی است.

 نماینده جمهوریخواه آمریکا: تهدیدهای داعش و القاعده باقی است
به گزارش فرتاک نیوز،

مایک مک کال در نشست کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان که با حضور مایک پمپئو وزیر خارجه این کشور برای بررسی بودجه سال 2020 این وزارت خانه برگزار شد، این مطلب را مطرح کرد.

وی افزود: در دو سال اخیر منشور کاری پیشرو را اتخاذ کرده اید و دوره شکیبایی استراتژیک را به پایان رسانده اید. اهمیت ماموریت دیپلماسی ما با توجه به تحولات ونزوئلا، کره شمالی، چین، روسیه و تروریسم در حال افزایش در آفریقا و ایران که اسرائیل را تهدید می کند، پوشیده نیست.

این عضو جمهوریخواه با بیان اینکه بودجه درخواستی به بزرگترین چالش های پیش روی ما می پردازد، ادامه داد: 662 میلیون دلار برای مقابله با نفوذ بدخواهانه روسیه در منطقه اروپا است تا بتوانیم ساختارهای خود را تقویت کنیم و جلوی اطلاعات اشتباه ارسال شده از سوی روسیه را بگیریم.

مک کال اضافه کرد: می دانم که شما هم دقت خواهید داشت که روسیه چگونه می خواهد در انتخابات 2020 ما دخالت کند. این بودجه شامل اصلاحات عمده ای است و فکر می کنم بعضی کاهش های بودجه ممکن است پیامدهای بدی داشته باشد که در دراز مدت به ضرر ما خواهد شد.

وی با بیان اینکه بودجه مسایل نوع دوستانه و کمک های عمرانی که دمکراسی را پیش می برد و از رشد اقتصادی حمایت می کند، تصریح کرد: بودجه این بخش ها از اشاعه افراط گرایی جلوگیری می کند.

عضو ارشد کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا با یادآوری اظهارات وزیر خارجه پیشین مبنی بر اینکه اگر به اندازه کافی به دیپلماسی بودجه ندهید، مجبور خواهید بود اسلحه بیشتری خریداری کنید، اظهار کرد: تلاش هایتان را در پایان دادن به خلافت داعش تحسین می کنم.

مک کال تاکید کرد: با این حال تهدیدهای داعش والقاعده همچنان به قوت خود باقی است و در حال بسیج تروریست ها و سازمان های جنایی فرا ملی هستند. این مساله باید چاره اندیشی شود و اقدامات پیشگیرانه کرد.

وی با بیان اینکه دولت باید تدابیر تازه ای اتخاذ کند تا به این کشورها کمک شود، گفت: هر استراتژی در خاورمیانه باید شامل تحکیم روابط ما با اسرائیل باشد. مفتخر هستیم که سفارت ما به قدس انتقال یافت.

این عضو جمهوریخواه مجلس آمریکا از تلاش های ضد ایرانی پمپئو تقدیر کرد و ادامه داد: بعضی ها تهدید واقعی ایران را نمی بینند. آنها هنوز کشور شماره یک حامیان تروریسم هستند، آنها از حزب الله، حماس و حوثی ها حمایت می کنند؛ آمریکایی ها را به اسارت گرفته اند و کارزار ترور در اروپا و برنامه موشکی لجام گسیخته دارند.

مک کال اضافه کرد: فراموش نکنیم که آنها همواره می گویند 'مرگ بر آمریکا'. با توجه به بازگرداندن تحریم ها که توسعه دهندگان تسلیحات کشتار جمعی را هدف قرار می دهد نباید هرگز اجازه دهیم ایران به سلاح هسته ای دست یابد.

وی درباره چین هم گفت: دولت چین مالکیت معنوی ما را سرقت می کند. تایوان را تهدید می کند و ماجراجویی نظامی به راه می اندازد. از طریق تدابیر خودشان کشورهای مختلف را در حالت خفقان قرار می دهد.

عضو ارشد کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا افزود: درسیاست آسیا-پاسفیک باید به گونه ای عمل کنیم که اهداف ما را در آن منطقه پیش ببرد.

مک کال به ونزوئلا هم اشاره کرد و گفت: سیاست های سوسیالیست نیکلاس مادورو یک کشور بسیار غنی را به یک کشور مافیایی ناکام تبدیل کرده است. میلیون ها نفر دچار رنج و آلام هستند و به کشورهای دیگر می گریزند.

وی با بیان اینکه هواداران مادورو کمک های انسان دوستانه را می ربایند و کارکنان خوان گوایدو را مورد حمله قرار می دهند، افزود: به کاروان خودروی گوایدو حمله می کنند و خیلی ها را بازداشت کرده اند.

این نماینده مجلس آمریکا از سیاست های دولت ترامپ در حمایت از رئیس جمهوری خود خوانده ونزوئلا حمایت کرد.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۷۶۳۰۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان