//
کدخبر: ۱۷۵۸۷۰ //

دبیر کل اتحادیه عرب اقدام آمریکا علیه جولان اشغالی را محکوم کرد

دبیرکل اتحادیه عرب دوشنبه شب طی بیانیه ای اقدام «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا در به رسمیت شناختن حاکمیت رژیم صهیونیستی بر جولان سوریه را به شدت محکوم کرد.

 دبیر کل اتحادیه عرب اقدام آمریکا علیه جولان اشغالی را محکوم کرد
به گزارش فرتاک نیوز،

احمد ابوالغیط افزوده است: تصمیم ترامپ به لحاظ شکلی و موضوعی غلط است.

در این بیانیه آمده است: اقدام ترامپ از جایگاه آمریکا در منطقه و جهان می کاهد و نوعی خروج از روح و نص قوانین بین المللی است.

دبیر کل اتحادیه عرب افزوده است: به رسمیت شناختن حاکمیت اسرائیل بر جولان از سوی آمریکا هیچ تغییری در وضعیت قانونی جولان ایجاد نمی کند و جولان جزو خاک سوریه است و هیچ کشوری حاکمیت صهیونیست ها بر این منطقه را به رسمیت نمی شناسد.

ابوالغیط تاکید کرد: اگر اشغالگری یک جرم بزرگ باشد، قانونی کردن آن اشتباهی است خطرناک و قدرت حقی را ایجاد نمی کند و قوانین بین المللی را یک کشور تدوین نکرده است و تسلط اشغالگر در یک دوره زمانی خاص هر چقدرهم این مدت بلند یا کوتاه باشد، به آن مشروعیت نمی بخشد.

دبیرکل اتحادیه عرب افزوده است: اتحادیه عرب با تمام توان در کنار حق مردم سوریه بر حاکمیت اراضی اشغالیشان ایستاده و این موضع تمام کشورهای عربی است.

دونالدترامپ رئیس جمهوری آمریکا در اقدامی خلاف مقررات بین المللی و نقض صریح قطعنامه شورای امنیت، حکمی را امضا کرد که به موجب آن، ایالات متحده حاکمیت رژیم صهیونیستی را بر بلندی های اشغالی جولان به رسمیت می شناسد.

به رسمیت شناختن حاکمیت رژیم صهیونیستی بر بلندی های جولان در تناقض آشکار با قطعنامه های شورای امنیت و مجمع عمومی سازمان ملل متحد است و هیچ اثر حقوقی نخواهد داشت.

کشورهای دیگر جهان نسبت به این تصمیم ترامپ موضع گیری کردند و آن را به رسمیت نشناخته اند.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۷۵۸۷۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان