//
کدخبر: ۱۷۵۰۷۳ //

هشدار روسیه به آمریکا نسبت به استفاده از گزینه نظامی در ونزوئلا

معاون وزیر امور خارجه روسیه به نماینده ویژه آمریکا گفت، روسیه با استفاده آمریکا از "کمک‌های بشردوستانه" به عنوان زمینه‌ای برای مداخله در امور ونزوئلا مخالف است.

هشدار روسیه به آمریکا نسبت به استفاده از گزینه نظامی در ونزوئلا
به گزارش فرتاک نیوز،

معاون وزیر امور خارجه روسیه و الیوت آبرامز، نماینده ویژه آمریکا در امور ونزوئلا در رم با یکدیگر دیدار و درباره تنش‌های فزاینده میان واشنگتن و مسکو بر سر پافشاری مداوم دولت دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا بر تغییر حکومت ونزوئلا گفت‌وگو کردند.

ریابکوف پس از این گفت‌وگو اظهار کرد: ما شدیداً از طرف آمریکایی می‌خواهیم با هرگونه انگیز ه برای متوسل شدن به قدرت نظامی مقابله کند. هشدار ما شامل مداخله نظامی گسترده می‌شود که با توجه به رفتارهایی که در سال‌های اخیر از طرف آمریکایی دیده‌ایم نمی‌توان از آن چشم‌پوشی کرد و این اخطار همچنین درگیری‌های خفیف و نفوذ در خاک ونزوئلا توسط عواملی که بتوان آن‌ها را به عنوان شبه‌نظامی توصیف کرد و عوامل دیگری که باعث مداخله در امور این کشور باشند را نیز شامل می‌شود.

به گزارش خبرگزاری راشاتودی، نماینده روسیه به آبرامز گفت، منافع مسکو در ونزوئلا باید حفظ شوند و این درخواست به گوش واشنگتن نیز رسیده است.

معاون وزیر خارجه روسیه همچنین خاطرنشان کرد، مسکو به طرز فزاینده‌ای نگران تحریم‌های واشنگتن علیه کاراکاس است.

ریابکوف تصریح کرد: چگونه کسی می‌تواند دولت ونزوئلا را به سوءمدیریت متهم کند در حالی که دارایی‌های عظیم دولت آن را مسدود کرده است. نباید از بحران انسانی ونزوئلا برای دلایل سیاسی سوءاستفاده شود.

وی افزود، طی این مذاکرات دو طرف به اجماعی بر سر بحران ونزوئلا نرسیدند اما پس از این گفت‌وگو درک بهتری از طرف آمریکایی حاصل شده است.

نماینده روسیه در این باره گفت: در برخی زمینه‌ها اختلافاتی اساسی وجود دارد، مانند مساله به رسمیت نشناختن خوان گوایدو به عنوان رییس جمهور موقت ونزوئلا. همچنین طرف آمریکایی نیز قادر به درک تاکید روسیه بر مشروعیت نیکلاس مادورو به عنوان رییس جمهور ونزوئلا نبود.

به گفته ریابکوف، مسکو تمایل دارد در مذاکرات ونزوئلا میانجی‌گری کند و گوایدو باید این پیشنهاد را جدی بگیرد.

وی ادامه داد: من مطمئنم که این وضعیت حل خواهد شد و چیزی که برای این کار لازم است، تشکیل دولتی متشکل از دو طرف حاضر در داخل ونزوئلا و بر مبنای قانون اساسی است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۷۵۰۷۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان