//
کدخبر: ۱۶۹۶۰۴ //

مسکو آمریکا را به تلاش برای تسلیح مخالفان ونزوئلا متهم کرد

وزارت امور خارجه روسیه با انتقاد از سیاست‌های مداخله‌جویانه آمریکا، کاخ سفید را به تلاش برای تسلیح گروه‌های مخالف ونزوئلا متهم کرد.

 مسکو آمریکا را به تلاش برای تسلیح مخالفان ونزوئلا متهم کرد
به گزارش فرتاک نیوز،

 «ماریا زاخارووا» سخنگوی این وزارتخانه گفت که مسکو اطلاعاتی در اختیار دارد که نشان می‌دهد آمریکا در حال استقرار نیروهای نظامی در نزدیکی مرزهای ونزوئلا است.

وی تاکید کرد که اقدام کاخ سفید در ارسال کمک‌های بشردوستانه از طریق مرزهای زمینی، در شرایطی که این کشور تحریم های سختی علیه ونزوئلا وضع کرده، طرحی برای تحریک مردم این کشور و زمینه‌سازی برای کودتا است.

رویترز می‌نویسد که مقام های دولت آمریکا، اتهام‌های روسیه را رد کرده اند.

تکذیبیه آمریکا در شرایطی است که رسانه‌ها پیشتر از طرح کاخ سفید برای اعزام نیروهای نظامی به منطقه خبر داده بودند.

گمانه‌زنی‌ها در این ارتباط پس از آن جدی شد که رسانه‌ها عکسی از یک جلسه‌ خبری با حضور «جان بولتون» مشاور امنیت ملی کاخ سفید منتشر کردند که وی در آن، دست‌نوشته‌ای با مضمون اعزام نیرو به کلمبیا در دست داشت.

همزمان «خوان گوایدو» رهبر مخالفان ونزوئلا با نقض حکم ممنوع‌الخروجی، به کلمبیا سفر و با مقام‌های این کشور از جمله «ایوان دوکه» رئیس جمهوری کلمبیا دیدار داشته است.

دولت ونزوئلا، اقدامات گوایدو و متحدانش را به طرح‌ریزی کودتا تعبیر کرده است و آمریکا را میدان‌دار تحولات این کشور می داند.

کاراکاس با اشاره به پیروی برخی متحدهای آمریکا از این کشور، از این کشورها خواسته است که از دخالت در امور ونزوئلا پرهیز کنند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۶۹۶۰۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان