//
کدخبر: ۱۷۳۳۶۰ //

آمریکا همه دیپلمات‌های خود را از ونزوئلا خارج می‌کند

وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد که واشنگتن طی هفته جاری، همه پرسنل دیپلماتیک و اعضای سفارت خود در ونزوئلا را از این کشور خارج می‌کند.

آمریکا همه دیپلمات‌های خود را از ونزوئلا خارج می‌کند
به گزارش فرتاک نیوز،

 «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد که طی هفته جاری همه اعضای سفارت واشنگتن در ونزوئلا از این کشور خارج می‌شوند تا به گفته او گفت که واشنگتن برای اجرای مواضع مداخله‌جویانه خود در امور این کشور آمریکای لاتین، با «فشار و محدودیت» ناشی از حضور دیپلمات‌های خود مواجه نباشد.

مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا که در نشست خبری بامداد امروز سه شنبه (به وقت تهران) با انتقاد از حمایت کوبا و روسیه از دولت قانونی ونزوئلا، مدعی شده بود که این حمایت عامل تضعیف دموکراسی در ونزوئلا است، در پیامی توییتری از خروج همه دیپلمات‌ها و پرسنل سفارت واشنگتن در کاراکاس خبر داد.

او در توییتر نوشت: «ایالات متحده طی این هفته همه پرسنل باقیمانده سفارت آمریکا در ونزوئلا را خارج خواهد کرد. این تصمیم نمایانگر وخامت اوضاع در ونزوئلا و همچنین این جمعبندی است که حضور کارکنان دیپلماتیک آمریکا در سفارت، برای اجرای مواضع آمریکا به یک قید و بند و محدودیت تبدیل شده است».

اعلام خروج همه دیپلمات‌های آمریکایی از ونزوئلا در حالی صورت گرفته که حمایت‌های واشنگتن از «خوان گوایدو» رئیس‌جمهور خودخوانده و فشارها و تهدیدهایش علیه «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور قانونی ونزوئلا همچنان  ادامه دارد.

پیشتر برخی کشورها از قبیل کوبا و روسیه ضمن رد مواضع مداخله‌جویانه دولت آمریکا، درباره تبعات توسل احتمالی این کشور به مداخله نظامی در امور ونزوئلا هشدار داده‌اند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۷۳۳۶۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان