//
کدخبر: ۱۷۴۶۸۷ //

خاخام ارشد یهودی: صدها هزار یهودی اروپا را به دلیل افزایش یهودی‌ستیزی ترک کرده‌اند

رئیس نهاد موسوم به "کنفرانس خاخام‌های اروپایی" اظهار کرد، تشدید یهودی‌ستیزی در اروپا سبب شده تعداد زیادی از یهودیان ساکن آنجا مجبور به خروج از این قاره و عزیمت به اراضی اشغالی یا آمریکا شوند.

خاخام ارشد یهودی: صدها هزار یهودی اروپا را به دلیل افزایش یهودی‌ستیزی ترک کرده‌اند
به گزارش فرتاک نیوز،

پینچاس گلدشمیت رئیس نهاد "کنفرانس خاخام‌های اروپایی" به اسپوتنیک گفت: برآورد شده که در ۲۰ سال گذشته نزدیک به ۴۰۰ هزار یهودی این قاره را ترک کرده‌اند.

گلدشمیت تصریح کرد: مقام‌های یهودیان در صدد رسیدگی به مساله یهودی‌ستیزی بر پایه اطلاعات آماری هستند. من معتقدم چیزی که بیش از همه افزایش این مشکل را نشان می‌دهد کاهش تعداد یهودیان ساکن اروپا است.

او در ادامه افزود: در ۲۰ سال گذشته تعداد یهودیان اروپا از دو میلیون نفر به ۱.۶ میلیون نفر کاهش یافته و بالغ بر ۴۰۰ هزار یهودی در این مدت تصمیم به ترک اروپا گرفته‌اند و این نشاندهنده وجود مشکل است.

او گفت که این یهودیان عمدتاً از اروپا به اسرائیل یا آمریکا رفته‌اند.

به گفته این خاخام ارشد یهودی، بسیاری از رهبران یهودیان می‌گویند نمی‌خواهند شاهد موج مهاجرت یهودیان از اروپا بوده و همزمان هیچکاری برای جلوگیری از آن صورت نگیرد.

گلدشمیت افزود: رهبران جوامع یهودی سراسر جهان باید ارتباط‌شان را با مقام‌های کشورها حفظ کرده و به آنها نسبت به تهدیدهای امنیتی علیه یهودیان هشدار داده و از آنها بخواهند با تبلیغات حاوی یهودی ستیزی مقابله کنند.

ماه فوریه فرانسه که میزبان یکی از بزرگترین جوامع یهودی اروپاست اعلام کرد که میزان تهدیدها و اقدام‌ها علیه یهودیان در این کشور در سال ۲۰۱۸، در مقایسه با سال قبل از آن ۷۴ درصد افزایش یافته است. علاوه بر آن آلمان نیز به عنوان یک کشور اروپایی دیگر میزبان جامعه‌ای بزرگ از یهودیان، از افزایش ۱۰ درصدی اقدامات ضد یهودی در همین دوره زمانی خبر داد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۷۴۶۸۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان