//
کدخبر: ۱۷۴۲۷۰ //

هجدهمین شنبه اعتراضات جلیقه زردها در فرانسه

معترضان جلیقه زرد هجدمین شنبه اعتراضی خود را امروز در حالی برگزار کردند که سازمان دهندگان آن از مردم خواستند تا با حضور در این تظاهرات، تعداد شرکت کنندگان را افزایش دهند.

هجدهمین شنبه اعتراضات جلیقه زردها در فرانسه
به گزارش فرتاک نیوز،

 به نقل از خبرگزاری فرانسه، در تظاهرات شنبه گذشته، صدها تن از معترضان جلیقه زرد در شارل دوگل در پاریس گردهم آمدند تا دست به این راهپیمایی بزنند. مأموران پلیس از آب پرفشار برای متفرق کردن معترضان در شانزه‌لیزه استفاده کردند.

اریک درو، رهبر دو فاکتوی جنبش اعتراضی جلیقه زردها در پیامی در یوتیوب که روز جمعه منتشر شد، ابراز امیدواری کرد که شنبه به عنوان روزی منحصر به فرد از تظاهرات در تاریخ فرانسه نقش می‌بندد و این تظاهرات علاوه بر حضور جلیقه زردها شامل حمایت از توقف تغییرات جوی و جمعیت الجزایری‌های ساکن فرانسه علیه بوتفلیقه می‌شود.

وی ادامه داده است: این یک روز بزرگ و مهم است.

رهبر دوفاکتوی جلیقه زردها همچنین گفت که پس از تظاهرات روز شنبه، دست کم برای وی دیگر تظاهرات دیگری وجود نخواهد داشت اما اقداماتی واقعی نظیر پیشنهاد ایجاد موانع ادامه می‌یابد.

وی همچنین گفت که تاکنون این تظاهرات نشان داده که آنها می‌توانند راهپیمایی تشکیل دهند اما دیگری نیازی برای اثبات این مساله نیست.

از آغاز اعتراضات جلیقه زردها هر شنبه از ۱۷ نوامبر ۲۰۱۸، تعداد شرکت کنندگان کاهش داشته است.

این جنبش با هدف تقویت تعداد شرکت کنندگان در صفحه خود در فیس بوک که با روز پایانی مناظره بزرگ دولت فرانسه همزمانی داشته به همه تاکید کرده تا در هجدهمین شنبه اعتراضات با عنوان "اقدام ۱۸- اولتیماتوم-همه فرانسه در پاریس" شرکت کنند.

در این پیام همچنین تاکید شده که از روزهای آغازین اعتراضات هیچکس به پیشنهادهای آنها گوش نداده است؛ تنها پاسخ آنها خشونت از سوی مقام‌ها و اهانت و تحقیر از سوی نخبگان بوده است.

در همین حال، خبرگزاری اسپوتنیک نیز گزارش داد که پلیس فرانسه از گاز اشک آور علیه معترضان جلیقه زرد استفاده کرده است.

چند هزار تن از معترضان در حال حاضر در خیابان‌ها در حرکت هستند. به نظر می‌رسد که وضعیت آنها نسبت به تظاهرات قبلی بسیار خصمانه تر است.

در حالیکه گروهی از معترضات تلاش می‌کردند تا به سمت موانع پلیس حمله کنند، افسران پلیس از گاز اشک آور برای متفرق کردن آنها استفاده کردند.

معترضان شعرهایی درباره جمعیتی می‌خواندند که به سوی کاخ الیزه امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه در حرکت است و این دقیقاً همان جایی است که سازمان دهندگان این راهپیمایی می‌خواهند مردم از سراسر پاریس به آنجا بروند.

پلیس، اقدامات امنیتی را نظیر محدودیت در حرکت در شانزه‌لیزه در نظر گرفته است. یک ماشین آب پرفشار و دو خودروی زرهی در مرکز شهر پاریس مستقر شده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۷۴۲۷۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان