//
کدخبر: ۱۷۳۱۳۶ //

تظاهرات در فرانسه علیه کاندیداتوری بوتفلیقه

شهرهای مختلف فرانسه هفته جاری شاهد تظاهرات معترضان علیه نامزدی عبدالعزیز بوتفلیقه، رئیس جمهوری الجزایر برای پنجمین دور متوالی شده‌اند.

تظاهرات در فرانسه علیه کاندیداتوری بوتفلیقه
به گزارش فرتاک نیوز،

 به نقل از روسیا الیوم، حدود دو هزار تظاهرکننده که بیشتر آنها پرچم الجزایر را در دست داشتند، در پاریس تجمع کرده و شعار "رژیم جنایت‌کار" و "برو" سر دادند. در این تظاهرات رشید نکاز، چهره مخالف الجزایری نیز مشارکت داشت که درصدد نامزدی در این دور از انتخابات الجزایر بود.

علی بن فلیس، نخست وزیر سابق الجزایر و از مخالفان دولت الجزایر در گفت‌وگو با یک هفته‌نامه فرانسوی گفت، نظام بوتفلیقه دچار دوگانگی شده و در آستانه تجزیه قرار دارد.

وی احتمال داد، در الجزایر سرکوب‌گری صورت نگیرد، چرا که مخالفت با توده عظیم مردمی غیر ممکن است و ارتش ملی خواسته‌های مردم الجزایر را نادیده نخواهد گرفت.

بن فلیس عنوان داشت، تنها راه‌حل این بحران اجرای هر چه سریع‌تر انتخابات ریاست جمهوری است که قرار است ۱۸ آوریل برگزار شود.

در شهر مارسی فرانسه نیز حدود ۱۰۰۰ الجزایری و فرانسوی ضمن مشارکت در تجمع اعتراض‌آمیز، پلاکاردهایی با مضامین "جمهوری دیگری برای پایان دادن به مالکیت رژیم موجود الجزایر" در دست داشتند و شعار "ماکرون همدست است، فرانسه از رژیم جنایت‌کار حمایت می‌کند" سر دادند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۷۳۱۳۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان