//
کدخبر: ۱۷۲۹۷۶ //

برگزاری دور جدید اعتراضات جلیقه‌زردهای فرانسه با کمترین تعداد تظاهرکننده‌ها

هزاران تن در سراسر فرانسه مجددا در تظاهرات جنبش موسوم به جلیقه زردها که چندین ماه است که به صورت روتین در شنبه هر هفته برگزار شده و در هفته‌های اخیر سیر نزولی پیدا کرده، شرکت کردند.

برگزاری دور جدید اعتراضات جلیقه‌زردهای فرانسه با کمترین تعداد تظاهرکننده‌ها
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، رسانه های محلی فرانسه گزارش کردند، هزاران تن در سراسر این کشور روز شنبه در دور دیگری از تظاهرات جنبش اعتراضی جلیقه زردها در مخالفت با سیاستهای دولت امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه شرکت کردند.

با این حال میزان حضور معترضان در این دور جدید تظاهرات بسیار کاهش پیدا کرده و به پایین ترین سطح خود از زمان آغاز اعتراضان این جنبش رسیده است.

معترضان ملبس به جلیقه های زرد شبرنگ این تظاهرات را برگزار کرده و گروهی از پرستاران کودک معترض به وضعیت کاری خود نیز به جمع آنها پیوستند.

در یک مقطع نیروهای ضد شورش با معترضان با استفاده از ماشین های آبپاش برخورد کردند و در تظاهرات دیگر شهرها شامل لیون، بوردو، تولوز نیز درگیری های پراکنده ای بین معترضان با پلیس رخ داد.

یک گروه از معترضان نیز در فرودگاه شارل دو گل تظاهراتی نامتعارف برگزار کرده و شروع به رقصیدن در یکی از ترمینالهای این فرودگاه همراه با تکان دادن پرچم فرانسه کردند و تصاویر این حرکت از شبکه تلویزیونی بی.اف.ام فرانسه پخش شد.

بر اساس اعلام وزارت کشور فرانسه، حدود ۲۸۶۰۰ تن در مجموع در این دور تظاهرات در سراسر فرانسه شرکت کردند که از این میان ۳۰۰۰ تن از آنها در تجمع شهر پاریس شرکت داشتند. این در حالی است که برای دور قبلی تظاهرات در شنبه هفته گذشته برآورد شده بود که بالغ بر ۳۹۳۰۰ تن در تظاهرات در سراسر فرانسه شرکت کرده اند.

تعداد شرکت کنندگان تظاهرات جلیقه زردها دچار یک سیر نزولی شده در حالی که در مقام مقایسه در زمان اوج این اعتراضات در اواسط نوامبر سال گذشته حدود ۳۰۰ هزار تن در سراسر فرانسه دست به تظاهرات زده بودند.

برخی از سازماندهندگان این اعتراضات برای برگزاری تجمعی بزرگتر در شنبه هفته آینده که زمان پایان طرح برگزاری مناظره های مردمی به راه افتاده از سوی امانوئل ماکرون است، فراخوان داده اند.

یک نظرسنجی انجام شده از سوی موسسه آی‌فوپ به تاریخ ۷-۸ مارس برای وبسایت آتلانتیکو نشان داده که ۵۴ درصد فرانسوی ها از جنبش جلیقه زردها حمایت کرده اند. این حمایت در اواسط فوریه ۵۰ درصد بود در حالی که در زمان اوج اعتراضات جلیقه زردها در ماه های قبل به ۷۲ درصد نیز رسیده بود.

به گزارش شبکه بی.اف.ام فرانسه، در تظاهرات روز شنبه این هفته ۱۰ تن در پاریس بازداشت شدند اما وضعیت در تجمعها به صورت کلی آرام گزارش شد.

این برای هفدهمین هفته متوالی است که معترضان جنبش جلیقه زردها دست به برپایی تظاهرات در اعتراض به سیاستهای دولت فرانسه می زنند. موج این اعتراضات ابتدا در اواسط نوامبر سال گذشته میلادی آغاز شد.

57843772

 

57843777

57843776

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۷۲۹۷۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان