//
کدخبر: ۱۷۳۰۵۲ //

نوروز در پاریس

مراسم «آوای نوروزی» با هدف تقویت روابط بینا فرهنگی ملل مختلف در کشور فرانسه و نیز گسترش فرهنگ ایرانی در پاریس برگزار خواهد شد.

نوروز در پاریس
به گزارش فرتاک نیوز،

 به نقل از روابط عمومی انجمن ایران و فرانسه، به مناسبت فرا رسیدن نوروز و آغاز بهار به همت «مرکز ایران و فرانسه» و نیز همکاری و مشارکت انجمن افغانی‌های مقیم فرانسه و «مجله پاریس تهران» برنامه‌ای با عنوان «آوای نوروزی» با حضور هنرمندانی از کشورهای افغانستان، هندوستان، ایران و فرانسه در سالن شهرداری منطقه چهار پاریس سه شنبه مورخ ۱۹ مارس ۲۰۱۹ برابر با ۲۸ اسفندماه سال جاری برگزار می‌شود.

در این مراسم نوروزی که با هدف تقویت روابط بینا فرهنگی ملل مختلف در کشور فرانسه با محوریت سال نو خورشیدی و بهار طبیعت و نیز آشنایی جامعه فرانسوی با فرهنگ نوروزی برگزار می‌شود، هنرمندان و نوازندگان فرانسوی، ایرانی، هندی و افغانستانی گردهم می‌آیند و علاوه بر معرفی غذا و شیرینی‌های ایرانی و افغانستانی و نیز آشنایی با سفره هفت‌سین نوروزی، این یادگارِ کهنِ پیشینیان را گرامی می‌دارند.

در این برنامه آثاری از خط خوشنویسی استاد «واشقانی فراهانی» به نمایش گذاشته می‌شود، همچنین پژمان معمارزاده - رهبر ارکستر و نوازنده ایرانی فرانسوی مقیم این کشور – درباره‌ی موسیقی ایرانی و مراسم نوروزی سخنرانی خواهد داشت.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۷۳۰۵۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان