//
کدخبر: ۱۷۲۳۸۶ //

نتانیاهو و تقلای انتخاباتی با برگه نفت ایران

کمتر از یک ماه دیگر به انتخابات کنست رژیم صهیونیستی مانده و نخست وزیر این رژیم که قرار است در پرونده های سریالی فساد محاکمه شود این بار به برگه توقف انتقال نفت جمهوری اسلامی با امید به فرار از فشارها از گذرگاه ایران هراسی متوسل شده است.

 نتانیاهو و تقلای انتخاباتی با برگه نفت ایران
به گزارش فرتاک نیوز،

«بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم نامشروع رژیم صهیونیستی چهارشنبه شب خطاب به ارتش تل آویو گفت: با افزایش تلاش ایران برای دور زدن تحریم های نفتی از طریق دریا، نیروی دریایی اسرائیل نقش بسیار مهمی در جلوگیری از این اقدام تهران خواهد داشت.

به گزارش ایرنا به نقل از صفحه توئیتری نتانیاهو، وی این سخنان را در پایگاه هوایی بندر حیفا و در مراسم فارغ التحصیلی دانشکده افسری نیروی دریایی ارتش صهیونیستی بیان کرده است.

نخست وزیر رژیم اشغالگر قدس که تمامی تلاش های ضد ایرانی اش به شکست منجر شده است، در ادامه ادعاهای خود افزود: تهران با قاچاق پنهان نفت در مسیرهای دریایی، به دنبال دور زدن تحریم‌ها است.

وی افزود: از جامعه جهانی می‌خواهم به هر نحوی، مانع تلاش ایران برای دور زدن تحریم‌ها از طریق دریا شود.

نتانیاهو به جزئیات بیشتر در خصوص چگونگی مقابله ارتش صهیونیستی برای مقابله با آن چه وی قاچاق نفت ایران دانسته است، اشاره ای نکرد.

نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی پس از ائتلاف ژنرال ها و با اعلام دادستان این رژیم برای محاکمه او در پرونده های فساد چالش جدیدی را با نظرسنجی های اخیر تجربه می کند.

پیشتر ناظران گزارش دادند که در قرائت حزب حاکم لیکود، 10 سال فرمانروایی بنیامین نتانیاهو، هنوز دلیل بر رسیدن به پایان نیست و بعید نمی دانند که انگشت های او بار دیگر پاشنه آشیل امنیت را فشار دهد مثلا با حمله به سوریه یا برافروختن جنگ دیگری علیه غزه. هر چه باشد روند و نتیجه انتخابات صهیونیستی از آشوب های امنیتی منطقه ای تغذیه می کند و متقابلا تاثیراتی منطقه ای را به دنبال خواهد داشت. بخشی از این سناریوها برای فرافکنی و فرار از فشارها عملا با نزدیک شدن به انتخابات کنست (پارلمان) صهیونیستی کلید خورد؛ حمله اخیر به غزه مقدمه تصاعد تنش برای یافتن گریزگاه امنیتی از سوی نتانیاهو بود.

در همین چارچوب، نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه در اقدامی ضد فلسطینی، شبکه ماهواره ای «الاقصی» وابسته به حماس را سازمانی تروریستی اعلام کرد.

نتایج دو نظرسنجی KAN News و شبکه 13 تلویزیون رژیم صهیونیستی نشان می دهد که حزب «لیکود» به ریاست نتانیاهو قرار است پشت سر فهرست «سفید و آبی» به ریاست «بنی گانتز» حرکت کند.

بر اساس این نظرسنجی ها، ائتلاف راستگرای نتانیاهو شامل حزب لیکود و احزاب افراطی دینی به 59 کرسی کنست دست خواهد یافت و در این صورت دو کرسی برای کسب اکثریت و تشکیل ائتلاف حکومتی کم خواهد داشت. حد نصاب 61 کرسی از مجموع 120 کرسی است.

نتایج نظرسنجی کانال 13 تلویزیون رژیم صهیونیستی نشان می دهد که بنی گانتز 36 کرسی را از آن خود خواهد کرد اما لیکود نتانیاهو 30 کرسی را تصاحب می کند.

نظرسنجی KAN News اما اوضاع را از این هم برای نخست وزیر صهیونیستی بدتر می بیند؛ 37 کرسی برای گانتز و 29 کرسی سهم نتانیاهو.

پیش از این نظرسنجی ها، «آویخای مندلبنت» دادستان کل اسرائیل لایحه اتهاماتی را در پرونده های رشوه، فریب و خیانت در امانت متوجه نتانیاهو کرد؛ پرونده هایی که جدید نیست و سال هاست با نام های 1000، 2000 و 3000 معروف است اما تا حالا جدیتی برای محاکمه نخست وزیر در این قضایا نبوده است. مندلبنت گفته است که مایل است جلسه استماع درباره اتهام های نخست وزیر برگزار شود تا پیش از تقدیم لوایح اتهام به دادگاه برای بررسی، بتواند از خود دفاع کند.

انتظار نمی رود که این فرآیند پیش از انتخابات نهم آوریل 2019 (حدود یک ماه دیگر) به نتیجه برسد اما نتایج نظرسنجی ها می گوید که اسرائیلی ها به استقبال زودهنگام آن رفته اند.

امنیت، اقتصاد و شکاف های اجتماعی؛ این سه مساله همواره با نزدیک شدن به انتخابات کنست به سطح می آیند تا افکار رای دهندگان را به معضلات همیشگی تل آویو سوق دهند.

نتانیاهو در طرح ایران هراسی اخیر با ادعاها درباره ضرورت توقف نفت ایران و نیز تشدید درخواست های او برای خروج نیروهای ایرانی از خاک سوریه تلاش می کند به افکار عمومی القا کند که اولویت داخلی اسرائیل نه پرونده های فساد او بلکه در خارج از اسرائیل است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۷۲۳۸۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان