//
کدخبر: ۱۶۸۲۵۲ //

دلواپسی وزیر دفاع فرانسه برای نیروهای ارتش دموکراتیک سوریه

وزیر دفاع فرانسه روز یکشنبه ضمن نگرانی از خروج نیروهای آمریکایی از سوریه، تاکید کرد که باید از قربانی شدن کُردها و همچنین نیروهای ارتش دموکراتیک سوریه جلوگیری کرد.

دلواپسی وزیر دفاع فرانسه برای نیروهای ارتش دموکراتیک سوریه
به گزارش فرتاک نیوز،

به گزارش خبرگزاری فرانسه از پاریس، 'فلورانس پارلی' که در نشست مطبوعاتی نیروهای دموکراتیک سوریه سخنرانی می کرد، نسبت به رنوشت نیروهای ارتش دموکراتیک سوریه هشدار داد و گفت: نباید اجازه دهیم که اعضای این گروه پس از خروج نیروهای نظامی آمریکا، یک بار دیگر قربانی جنگ سوریه باشند.
وزیر دفاع فرانسه ضمن انتقاد از تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر خروج نیروهای نظامی این کشور از خاک سوریه، گفت: هنوز هیچ‌کس نمی‌داند که پس از اجرایی شدن این تصمیم، چه اتفاقی در این منطقه رخ خواهد داد.
پارلی افزود: 'ما باید تمامی تلاش خود را برای حفاظت از نیروهای دموکراتیک سوریه بکار گیریم چرا که متحدان کُرد ما در منطقه بسیار از خود مایه گذاشته اند و حق بزرگی به گردن ما دارند.
وزیر دفاع فرانسه خاطر نشان کرد: پیش فرض ما بعد از خروج نیروهای آمریکایی از سوریه، دستیابی به توافقی جامع میان دمشق و نیروهای کُرد است اما دستیابی به چنین موضوعی کاملا دور از ذهن است چرا که اسد تمام تلاش خود را به کار بسته تا بار دیگر در راس هرم قدرت در سوریه باقی بماند.
در همین ارتباط «لیندسی گراهام» سناتور جمهوریخواه نیز در کنفرانس امنیتی مونیخ گفت که ستاد مشترک ارتش آمریکا در حال مذاکره با سران کشورهای اروپایی برای ارسال نیروهای تازه نفس به منطقه است.
گراهام با تاکید بر لزوم حمایت از کُردهای متحد آمریکا در برابر ترکیه گفت: برای رسیدگی به این مشکل نیازمند ایجاد یک منطقه امن هستیم. نظامیان این منطقه باید مراقب شکل‌گیری مجدد داعش باشند.
آنکارا شبه نظامیان کردی را که در نزدیکی مرزهای ترکیه مستقر هستند، تروریست می‌داند و از جمله منتقدان حمایت‌های واشنگتن از آن‌ها در سال‌های اخیر بوده است.
به نوشته رسانه ها، ارتش آمریکا درتدارک خروج کامل نیروهایش از سوریه تا پایان آوریل (10 اردیبهشت 1398) است و این موضوع، موجب نگرانی متحدان واشنگتن از پیامدهای ناخواسته این اقدام از جمله سرنوشت کردها شده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۶۸۲۵۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان