//
کدخبر: ۱۵۸۷۲۹ //

وزیر خارجه آمریکا: خروج از سوریه سیاست آمریکا در قبال ایران را تغییر نمی دهد

وزیر خارجه آمریکا گفت که خروج نیروهای این کشور از سوریه تغییری در سیاست واشنگتن برای مقابله با نفوذ منطقه ای ایران ایجاد نمی کند.

 وزیر خارجه آمریکا:
خروج از سوریه سیاست آمریکا در قبال ایران را تغییر نمی دهد
به گزارش فرتاک نیوز،

 مایک پمپئو در گفت و گو با شبکه خبری سی ان بی سی افزود: تصمیم رئیس جمهوری کشورش برای خروج آمریکا از سوریه، آنچه «ماموریت شکست گروه تروریستی داعش» خواند را تغییر نمی دهد.

وزیر خارجه آمریکا همچنین گفت که سیاست واشنگتن برای مقابله با نفوذ ایران در منطقه با خروج نظامیان آمریکایی از سوریه عوض نمی شود.

پمپئو مدعی شد: تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا درباره سوریه «تغییر تاکتیک است» نه «تغییر تعهد ایالات متحده برای شکست خلافت داعش در جهان».

ادعای پمپئو در حالی است که حضور ایران در سوریه با درخواست و هماهنگی کامل دولت قانونی این کشور صورت گرفته و نیروهای آمریکایی بدون اجازه دمشق در این کشور حضور دارند.

جان بولتون مشاور امنیت ملی کاخ سفید نیز روز گذشته در سفر خود به فلسطین اشغالی گفت: تعداد مشخصی از نیروهای آمریکایی در پادگانی در جنوب شرق سوریه خواهند ماند تا از آنجا همه تحرکات جمهوری اسلامی ایران را زیر نظر بگیرند.

این در حالی است که ترامپ هنگام اعلام تصمیم خود گفته بود همه دو هزار نیروی آمریکایی حاضر در سوریه از این کشور خارج می شوند.

به گفته رسانه های آمریکایی، ترامپ تصمیم خود را بدون مشورت با مقام های ارشد دولتش گرفته به همین دلیل اختلاف نظرهای عمیقی در این رابطه میان مقام مختلف آمریکایی وجود دارد.

ترامپ ماه گذشته میلادی به طور غیرمنتظره اعلام کرد که واشنگتن دو هزار نیروی آمریکایی را از سوریه خارج می کند. مقام های آمریکایی در توجیه این تصمیم اعلام کردند که گروه تروریستی داعش در سوریه شکست خورده است.

تصمیم یکجانبه ترامپ در خروج نیروهای آمریکایی از سوریه با مخالفت های بسیاری همراه شد به طوری که «جیمز متیس» وزیر دفاع ایالات متحده و «برت مک گورک» نماینده آمریکا در ائتلاف ضد داعش از سمت خود استعفا کردند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۵۸۷۲۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان