//
کدخبر: ۱۶۵۸۵۱ //

مقام انگلیسی: شناسایی ریاست جمهوری گوایدو اشتباه است

«املی ثورنبری» وزیرامور خارجه کابینه در سایه انگلیس از دخالت کشورهای خارجی در امور ونزوئلا و به رسمیت شناختن «خوان گوایدو» به‌عنوان رئیس‌جمهوری موقت این کشور انتقاد کرد و خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام در این کشور شد.

مقام انگلیسی: شناسایی ریاست جمهوری گوایدو اشتباه است
به گزارش فرتاک نیوز،

ثورنبری امروز در اندیشکده موسوم به «موسسه دولت» افزود: اینکه گفته شود ما یک نفر را به رسمیت می‌شناسیم و دیگری را نه، حتی در وضعیت بحرانی ونزوئلا صحیح نیست.
وی افزود که موضع حزب کارگر روشن است و نباید در امور ونزوئلا دخالت کرد. 'بلکه بایستی از طریق مذاکره و گفت‌وگو مسائل را دنبال کرد و در زمان مناسب انتخابات برگزار شود.'
ثورنبری از سیاست جنگ‌طلبانه رئیس‌جمهوری آمریکا در قبال ونزوئلا انتقاد کرد و ادامه داد: دونالد ترامپ می‌گوید گزینه حمله به ونزوئلا روی میز است، اما این راهش نیست. 
وی یادآور شد که تاریخ دخالت‌های واشنگتن در آمریکا جنوبی، سرانجام خوبی نداشته است و تنها از طریق گفت‌وگوهای مسالمت‌آمیز و مذاکره می‌توان به این بحران پایان داد.
اسپانیا، فرانسه، آلمان، سوئد، اتریش و انگلیس دوشنبه خوان گوایدو را به‌عنوان رئیس‌جمهوری مشروع ونزوئلا به رسمیت شناختند. آن‌ها هفته گذشته به نیکلاس مادورو رئیس‌جمهوری این کشور مهلت داده بودند تا در مدت 8 روز زمینه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در آن کشور را فراهم آورد.
بااین‌حال رئیس‌جمهوری ونزوئلا درخواست اروپایی‌ها برای برگزاری انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری را رد کرد و در گفت‌وگو با یک شبکه تلویزیونی اسپانیایی گفت که تسلیم فشار کسانی که خواهان خروج وی از قدرت هستند، نمی‌شود.
گوایدو که رئیس مجلس ملی ونزوئلا است اواخر دی‌ماه پس از مراسم تحلیف دومین دوره ریاست جمهوری مادورو خواستار کناره‌گیری وی از قدرت شده و خود را رئیس دولت موقت این کشور معرفی کرد.
جرمی هانت وزیر امور خارجه انگلیس پس از اعلام شناسایی گوایدو به‌عنوان رئیس‌جمهوری موقت ونزوئلا مدعی شد: این اقدام ما را به پایان بحران انسانی نزدیک‌تر سازد.
وی گفت مردم ونزوئلا به‌اندازه کافی رنج‌کشیده‌اند و زمان یک شروع تازه از طریق برگزاری انتخابات آزاد و عادلانه مطابق با قوانین بین‌المللی در این کشور فرارسیدهاست. وزیر خارجه انگلیس در ادامه اظهارات ادعایی خود افزود: سرکوب غیرقانونی دولت مادورو بایستی به پایان برسد و آن‌هایی که به نقض حقوق مردم عادی ونزوئلا در دولت مادورو ادامه می‌دهند باید پاسخگو باشند. مردم این کشور شایسته زندگی بهتری هستند.
همچنین جرمی کوربین رهبر حزب اصلی مخالف دولت انگلیس هرگونه دخالت خارجی در امور داخلی کشورها را نامشروع دانست و گفت و گوی دو طرف را بهترین راه برای حل مناقشات در ونزوئلا اعلام کرد.
رهبر حزب کارگر افزود : این مردم ونزوئلا هستند که به‌دوراز دخالت‌های خارجی باید درباره سرنوشتشان تصمیم بگیرند .

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۶۵۸۵۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان