//
کدخبر: ۱۶۳۱۶۰ //

اروپا مسیر دمکراتیک را تنها راه حل بحران ونزوئلا دانست

اعضای اروپایی شورای امنیت سازمان ملل متحد در بیانیه ای مشترک، راه حل های صلح آمیز و دمکراتیک را تنها مسیر پایان دادن به بحران سیاسی فعلی در ونزوئلا دانستند و خواستار برگزاری انتخاباتی آزاد، عادلانه و شفاف شدند.

اروپا مسیر دمکراتیک را تنها راه حل بحران ونزوئلا دانست
به گزارش فرتاک نیوز،

در حاشیه نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد که به درخواست آمریکا برای رسیدگی به مساله داخلی ونزوئلا برگزار شد، آلن دانکن به نمایندگی از اعضای پیشین و فعلی اروپا در این شورا، بیانیه ای قرائت کرد.
وی با این ادعا که در روزهای اخیر مردم بسیاری در ونزوئلا دستگیر، کشته و مجروح شده اند، گفت: ما این اقدام را محکوم می کنیم و به خانواده قربانیان تسلیت می گوئیم. 
وزیر انگلیسی انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا در ماه مه را آزاد، عادلانه و اعتمادشدنی ندانست و افزود: این انتخابات فاقد مشروعیت دمکراتیک بود. ما سریعا خواستار دولتی هستیم که به طور حقیقی نماینده مردم باشد. اروپا تکرار می کند که به طور کامل از شورای ملی حمایت می کند.
دانکن ادامه داد: مشروعیت دمکراتیک ونزوئلا باید بازسازی و محترم شمرده شود. اعتقاد عمیق ما بر این است که راه حل صلح آمیز و افزایش راه حل های دموکراتیک تنها راه پایدار برای عبور از بحران های سیاسی اجتماعی در ونزوئلا است. 
وی تاکید کرد: اروپا قویا برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آزاد، شفاف و اعتمادشدنی است که با استانداردهای دمکراتیک بین المللی و قانون اساسی ونزوئلا تطابق داشته باشد. 
نماینده اروپایی های شورای امنیت با بیان اینکه اروپا اقدامات بیشتری از جمله به رسمیت شناختن رهبری کشور مطابق با ماده 233 قانون اساسی ونزوئلا انجام خواهد داد. اتحادیه اروپا در این ساعات بحرانی در کنار مردم ونزوئلا است و از نزدیک تحولات آن را به ویژه در نشست سطح وزیران پنج شنبه آینده دنبال می کند.
دانکن تصریح کرد: اروپا آماده اقدام و پشتیبانی از یک روند فوری و اعتماد شدنی برای تعامل همچون ایجاد فوری یک گروه تماس بین المللی است. تماس و همکاری های منطقه ای و بین المللی در حال انجام هستند و در ساعات پیش رو، شدت خواهند گرفت. 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۶۳۱۶۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان