//
کدخبر: ۱۶۳۷۱۷ //

سنای آمریکا لایحه ضدسوری را به جریان انداخت

سناتورهای آمریکایی موافقت کردند لایحه ای که ارسال تسلیحات به رژیم صهیونیستی را تمدید کرده و در صدد تحریم بانک مرکزی سوریه است، در این مجلس مطرح شود.

سنای آمریکا لایحه ضدسوری را به جریان انداخت
به گزارش فرتاک نیوز،

از تارنمای رسمی کنگره آمریکا، سناتورهای آمریکایی در اولین جلسه امروز مجلس سنای این کشور پس از بازگشایی دولت فدرال برای کفایت مذاکرات درباره طرحی در حمایت از رژیم صهیونیستی و علیه دولت سوریه رای دادند.

رای گیری برای طرح موسوم به «قانون تقویت امنیت آمریکا در خاورمیانه 2019» به دلیل تعطیلی بخش هایی از دولت فدرال آمریکا از سوی دمکرات ها به تاخیر افتاده و مشمول اطاله بررسی شده بود.

میچ مک کانل رهبر اکثریت جمهوریخواهان سنا با متهم کردن دمکرات ها به سوء استفاده از این طرح برای فشار به کاخ سفید در راستای بازگشایی دولت، راگیری برای کفایت مذاکرات در مورد این طرح را آغاز کرد.

این طرح که به طرح حمایت از رژیم اسرائیل موسوم است، شامل چهار بخش است که بخش اول آن مربوط به مجاز کردن ارسال تسلیحات از جمله سلاح های هدایت دقیق به این رژیم است.

این بخش از طرح همچنین حمایت مالی از رژیم صهیونیستی را تا سال 2028 تمدید کرده و بازگرداندن وام های اعطا شده به این رژیم از سوی آمریکا را تا سال 2023 به تعویق می اندازد.

بخش دوم طرح ضمن تمدید قراردادهای مربوط به فروش تسلیحات به اردن، از رئیس جمهوری آمریکا می خواهد گزارشی درباره سود و زیان حمایت مالی از سرمایه گذاری خصوصی در این کشور به کنگره ارائه دهد.

سنای آمریکا در بخش سوم این طرح از وزارت خزانه داری این کشور می خواهد که پس از تحقیق در این خصوص که بانک مرکزی سوریه مرتکب پولشویی شده، آن را هدف تحریم قرار دهد.

در این بخش همچنین افرادی حقیقی که به دولت سوریه کمک کرده اند مشمول تحریم های آمریکا قرار می گیرند.

قسمت هایی این طرح باز نیز در حمایت از رژیم صهیونیستی، خواستار مقابله دولت فدرال و ایالت های آمریکا با نهادها و شرکت هایی که این رژیم را مورد بایکوت قرار داده اند، است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۶۳۷۱۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان