//
کدخبر: ۱۶۲۲۴۸ //

گفت‌وگوی تلفنی وزیر خارجه روسیه و دبیرکل اتحادیه عرب

وزیر خارجه روسیه در تماس تلفنی با دبیرکل اتحادیه عرب، راهکارهای توسعه همکاری بین این اتحادیه و روسیه و نیز تحولات منطقه را بررسی کرد.

 گفت‌وگوی تلفنی وزیر خارجه روسیه و دبیرکل اتحادیه عرب
به گزارش فرتاک نیوز،

 محمود عفیفی سخنگوی رسمی «احمد ابوالغیط» دبیرکل اتحادیه عرب گفت که «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه در تماس تلفنی با ابوالغیط به بررسی راهکارهای توسعه همکاری بین اتحادیه عرب و روسیه، اوضاع و تحولات منطقه غرب آسیا پرداخت.

عفیفی افزود که لاوروف و ابوالغیط در این تماس تلفنی اقدامات مربوط به ارتقای سطح همکاری عربی-روسی به خصوص آمادگی برای نشست مقدماتی وزرا برای برگزاری اجلاس همکاری عربی-روسی که قرار است اواسط آوریل آینده برگزار شود، بررسی کردند.

 لاوروف در این تماس تلفنی بر تمایل مسکو برای تقویت روابط اقتصادی بین جهان عرب و روسیه و افزایش مبادلات تجاری بین دو طرف تأکید کرد.

وزیر خارجه روسیه همچنین از اتحادیه عرب برای شرکت در نمایشگاه تجاری عربی که قرار است طی روزهای ۸ تا ۱۰ آوریل آینده در مسکو برگزار شود، دعوت بعمل آورد.

دو طرف در این تماس تلفنی همچنین تحولات جهان عرب و منطقه غرب آسیا از جمله پرونده فلسطین و تکمیل آشتی فلسطینیان، تحولات سوریه و تلاش‌های بین‌المللی و منطقه‌ای برای حل بحران این کشور و تعامل بین‌المللی با ایران و نقش آن در منطقه، گفت‌وگو کردند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: افکارنیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۶۲۲۴۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان