//
کدخبر: ۱۶۰۳۸۰ //

لاوروف: ژاپن باید حق حاکمیت روسیه بر جزایر کوریل را به رسمیت بشناسد

وزیر خارجه روسیه پس از دیدار با همتای ژاپنی خود بر حق حاکمیت کشورش بر جزایر مورد مناقشه با ژاپن تاکید کرد.

لاوروف: ژاپن باید حق حاکمیت روسیه بر جزایر کوریل را به رسمیت بشناسد
به گزارش فرتاک نیوز،

 وزیر خارجه روسیه عصر دوشنبه پس از دیدار با همتای ژاپنی خود گفت که توکیو برای ادامه مذاکرات صلح باید حق حاکمیت مسکو بر تمام جزایر مورد مناقشه در «کوریل جنوبی» را به رسمیت بشناسد.

  به نوشته «خبرگزاری فرانسه» «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه پس از دیدار با «تارو کونو» همتای ژاپنی خود گفت که مسکو مایل به فعالیت در مسیر صلح و پذیرفتن  حق مسلم حاکمیت روسیه بر تمام جزایر کوریل جنوبی بر اساس بیانیه‌ای سال 1956 است.

لاوروف با اشاره به بیانیه مشترک بین اتحاد شوروی سابق و ژاپن در سال 1956 گفت:«این موضع اساسی ماست و بدون اتخاذ گام‌هایی در این مسیر، پرداختن به موارد دیگر خیلی مشکل است. »

 رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه افزود: «حاکمیت بر این جزایر جایگاهی در این مباحث ندارد.»

سرگئی لاوروف و تارو کنو روز دوشنبه در مسکو در نشستی که هدف آن سرعت بخشیدن به روند پیمان صلح رسمی است، شرکت کردند و ساعاتی به رایزنی پرداختند. از نکات قابل توجه این دیدار عدم حضور این دو وزیر خارجه به طور همزمان در نشست مطبوعاتی مشترک بود و لاوروف در این زمینه توضیح داد که این مسئله به درخواست توکیو انجام شد.

جزایر کوریل در استان «ساخالین» در روسیه است و اختلاف بر سر مالکیت آن به مناقشه‌ای طولانی مدت بین ژاپن و روسیه مبدل شده ‌است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۶۰۳۸۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان