//
کدخبر: ۱۶۱۰۴۹ //

حاکم دبی در کتاب جدید خود از سرکوب یک کودتای نظامی گفت

نخست‌وزیر امارات و حاکم دبی جزئیاتی از سرکوب کودتای نظامی در شارجه پس از اعلام تاسیس کشور امارات در سال ۱۹۷۱ را فاش کرد.

حاکم دبی در کتاب جدید خود از سرکوب یک کودتای نظامی گفت
به گزارش فرتاک نیوز،

 محمد بن راشد آل مکتوم، نخست وزیر امارات و حاکم دبی در کتاب جدید خود با عنوان "۵۰ داستان از ۵۰ سال" نوشت: کمتر از دو ماه از اعلام تاسیس امارات گذشته بود که شخصا با کودتایی در شارجه در امارات مواجه شدم و توانستم با نبود قدرت در آن زمان، با هوش خود این کودتا را سرکوب کنم.

به گزارش شبکه خبری روسیا الیوم، بن راشد در کتاب خود نوشته است، با شیخ زاید، موسس کشور امارات و رئیس فقید این کشور که از او خواسته بود، مسؤولیت مقابله با این کودتا را بر عهده بگیرد، پس از اتمام کودتا در خودرویش با او دیدار کردم و او چند خرما و یک فنجان قهوه به من داد.

حاکم دبی با اشاره به اینکه در این سال‌ها دست کم با دو حادثه تروریستی هواپیماربایی مواجه شده است، درباره اینکه چگونه شخصا ساعت‌ها با تروریست‌ها صحبت کرده و آنها را راضی کرده خود را تسلیم کنند، نوشته است.

وی در ادامه‌ از بهت رهبران کشورهای عربی از جمله معمر قذافی، دیکتاتور سابق لیبی و بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه از دیدن شهر دبی سخن گفت‌ و اظهار کرد: آنها با دیدن دبی آن را با شهرهای خود مقایسه می‌کردند و آرزو داشتند که شهرهای آنها نیز همانند دبی پیشرفت کند.

این کتاب در واقع زندگی‌نامه بن راشد است که از ابعاد و انسانی برخوردار بوده و بن راشد در آن خواننده را با داستان‌ها و نکاتی از ۵۰ سال زندگی و دوره مسؤولیتش در امارات آشنا می‌کند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۶۱۰۴۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان