//
کدخبر: ۱۵۸۶۱۲ //

عملیات ناو آمریکایی در آب‌های جزایر مورد مناقشه دریای چین جنوبی

یک ناوشکن آمریکایی عملیاتی را در آبهای چین در نزدیکی جزایر مورد مناقشه این کشور در دریای چین جنوبی آغاز کرده است.

عملیات ناو آمریکایی در آب‌های جزایر مورد مناقشه دریای چین جنوبی
به گزارش فرتاک نیوز،

 «راشل مک‌مار» سخنگوی ناوگان اقیانوسیه نیروی دریایی آمریکا امروز (دوشنبه) از عملیات دریانوردی ناو «یو اس اس مک‌کمپبل» آمریکا در فاصله اندکی از مجمع‌الجزایر مورد مناقشه «پاراسل» در دریای چین جنوبی خبر داده است.

بنا بر گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، منابع غربی به نقل از این سخنگوی ناوگان اقیانوسیه نیروی دریایی آمریکا اعلام کردند که این عملیات دریانوردی قصد ندارد هیچ یک از کشورهای منطقه را به چالش کشیده و یا القاکننده پیامی سیاسی باشد.

پیش از این گزارش شده بود که مقامات دولت چین مذاکراتی رسمی را با یک هیأت عالیرتبه آمریکایی که به چین سفر کرده‌اند در پکن آغاز کرده‌اند تا از اختلافات دوجانبه در زمینه‌های تجاری و اقتصادی بکاهند.

بر اساس این گزارش، دریای چین جنوبی سال‌های متمادی محل مناقشه میان کشورهای این منطقه از جمله ویتنام، چین، برونئی، مالزی و فیلیپین بر سر مالکیت جزایر «پاراسل» و «اسپرتلی آرشیپلاگو» در این منطقه و آبهای احاطه کننده آنها بوده است.

بر اساس برآوردهای انجام گرفته، ذخایر قابل توجه نفت و مواد خام معدنی در این جزایر مورد مناقشه وجود دارد که یکی از دلایل اصلی بحث و جدل‌ها بر سر مالکیت آنها بوده است.

چین که مدعی مالکیت کامل بر این جزایر است همواره درباره حضور ناوهای آمریکایی در آبهای مورد مناقشه این کشور در دریای چین جنوبی ابراز نگرانی کرده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۵۸۶۱۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان