//
کدخبر: ۱۵۷۵۴۷ //

معاون سخنگوی گوترش: همه باید از نهادهای سازمان ملل حمایت کنند

معاون سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد در واکنش به خروج آمریکا و رژیم صهیونیستی از زیر مجموعه های سازمان ملل گفت: همه اعضا باید از نهادهای این سازمان که شامل یونسکو هم می شود، حمایت کنند.

 معاون سخنگوی گوترش:
همه باید از نهادهای سازمان ملل حمایت کنند
به گزارش فرتاک نیوز،

فرحان حق روز چهارشنبه در نشست خبری خود افزود: درباره این مساله بیش از این چیزی برای گفتن ندارم.

خروج آمریکا و رژیم صهیونیستی از سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) به صورت رسمی روز گذشته و در نخستین روز سال 2019 میلادی صورت گرفت.

واشنگتن و تل آویو در سال 2017 اعلام کردند که از این سازمان خارج می شوند اما بر اساس قوانین یونسکو خروج اعضا در پایان سال بعد از اعلام خروج انجام می شود.

یونسکو یکی از نهادهای وابسته به سازمان ملل است که در سال 1945 تاسیس شد و یکی از اصلی ترین اهداف آن حفظ میراث فرهنگی جهانی است.

آمریکا و رژیم صهیونیستی یونسکو را به اعمال سیاست تبعیض آمیز علیه این رژیم متهم کردند.

مشکل رژیم صهیونیستی با یونسکو از سال 2011 آغاز شد. زمانی که این سازمان به عنوان تنها سازمان وابسته به سازمان ملل، عضویت فلسطین را به طور کامل پذیرفت.

در سال 2016 در پی تصویب قطعنامه هایی در یونسکو که رژیم صهیونیستی آنها را به معنای نادیده گرفتن ارتباط یهودیان با اماکن مقدس شهر قدس دانست، روابط بین تل آویو و یونسکو بار دیگر متشنج شد.

پس از آن همچنین یونسکو، اسرائیل را قدرت اشغالگر خواند و به انتقاد از اقدامات این رژیم در مناطق فلسطینی پرداخت.

معاون سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد درباره اعلام رژیم صهیونیستی مبنی بر ساخت بیش از 400 واحد مسکونی جدید در سرزمین های اشغالی، اظهار کرد: موضع ما در این زمینه روشن است و می خواهیم تمام فعالیت های شهرک سازی متوقف شود.

بر اساس قطعنامه های سازمان ملل، رژیم صهیونیستی حق ساخت شهرک در سرزمین های اشغالی را ندارد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۵۷۵۴۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان